/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Special Session

Exploring and Discovering Concepts via POGIL
Helen H. Hu, Clifton Kussmaul, Lisa M. Olivieri
Publikationsdatum:
Zu finden in: SIGCSE 2018 (Seite 820 bis 821), 2018 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

As a form of active learning, POGIL (Process Oriented Guided Inquiry Learning) engages students by grouping them in teams to work collaboratively through activities and construct their own understanding of computer science content. POGIL activities are carefully designed to foster student learning by guiding students through a learning cycle of exploration, concept invention and application. Computer science assignments typically emphasize application questions and problems, where students are expected to apply the new concept to different applications (e.g., writing multiple programs involving while-loops). In contrast, POGIL activities require students to first explore a model, possibly by asking critical thinking questions about some code and its output, before leading students to recognize patterns in the model, thereby helping them to form a better understanding of the new CS concept. Only after students have explored and developed an understanding of the concept, do the POGIL activities proceed to more traditional application questions. Studies of POGIL's effectiveness in STEM classrooms have generally found that (1) attrition is lower for POGIL than for traditional courses; (2) content mastery is greater than for traditional instruction; (3) students prefer POGIL over traditional methods; (4) students have more positive attitudes about the course and the instructors; and (5) learning skills appear to improve during the course. These advantages have drawn many Computer Science instructors to adopt POGIL in their classrooms, but very few instructors are developing POGIL activities for Python, even though Python lends itself well to learning cycle questions as an interpreted language. All CS instructors, but especially Python instructors, can benefit from adding exploration and concept invention questions to assignments before asking application questions.The growing popularity of Jupyter Notebooks makes it even easier for instructors to embed learning cycle questions in Python (or any other Jupyter supported programming language). This special session will provide SIGCSE attendees the opportunity to experience a CS POGIL activity for themselves, before introducing attendees to the learning cycle. Attendees will be view several examples of exploration and concept invention questions, which should be helpful to anyone creating CS assignments, not just POGIL instructors. The presenters will provide a short tour of two collections of POGIL activities in Python before the question and answer period.

Von Helen H. Hu, Clifton Kussmaul, Lisa M. Olivieri im Konferenz-Band SIGCSE 2018 im Text Special Session (2018)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Michelene T. H. Chi, Ruth Wylie

Begriffe
KB IB clear
Entdeckendes Lerneninquiry learning, ICAP framework, Informatikcomputer science, Informatik-Didaktikdidactics of computer science, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education, Lernenlearning, Process Oriented Guided Inquiry Learning (POGIL), Programmierenprogramming, Python, Software EngineeringSoftware Engineering
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2014 local web  The ICAP Framework (Michelene T. H. Chi, Ruth Wylie) 5, 8, 1, 8, 11, 3, 6, 4, 3, 6, 9, 5 19185102

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Informatikunterricht in der Schule

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Special Session: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 757 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-10-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.