Does ICT matter for effectiveness and efficiency in mathematics education?Kristof De Witte, Nicky Rogge
Erstpublikation in: Computers & Education 75 (2014) 173-184
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
ICT infrastructure investments in educational institutions have been one of the key priorities of education
policy during the last decade. Despite the attention, research on the effectiveness and efficiency of
ICT is inconclusive. This is mainly due to small-scale research with weak identification strategies which
lack a proper control group. Using the 2011 ‘Trends in International Mathematics and Science Study’
(TIMSS) data, we define by a Mahalanobis matching a control group with similar student, teacher, school
and regional characteristics. The results indicate that accounting or not accounting for these characteristics, may considerably alter the estimated impact of ICT. This suggests that a correction for characteristics
related to the student population, teaching staff, administrative personnel and school
management is warranted in the evaluation of the impact of ICT.
Von Kristof De Witte, Nicky Rogge im Text Does ICT matter for effectiveness and efficiency in mathematics education? (2014) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Johan van Braak , R. Hermans , Chen-Lin Kulik , James A. Kulik , Raymond Lister , Ed Smeets , Jo Tondeur , Martin Valcke | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | ICTICT , Mathematikmathematics , Schuleschool | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | LehrerIn, Unterricht |
Zitationsgraph
2 Erwähnungen
- How the ICT development level and usage influence student achievement in reading, mathematics, and science (Maxim Skryabin, JingJing Zhang, Luman Liu, Danhui Zhang) (2015)
- Perceived quality of educational technology matters - A Secondary Analysis of Students' ICT Use, ICT-Related Attitudes, and PISA 2012 Test Scores (Dominik Petko, Andrea Cantieni, Doreen Prasse) (2016)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Does ICT matter for effectiveness and efficiency in mathematics education?: Artikel als Volltext (: , 547 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.