Using Online Tools to Support Technology Integration in EducationZu finden in: Handbook of Research on New Media Literacy at the K-12 Level (Seite 389 bis 402), 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter explores the possibilities of online tools to support ICT (Information and Communication Technology) integration in primary education. Before describing three valuable tools, a framework will be discussed which gives schools insight into the most important preconditions for successful use of ICT in relation to the selection of a specific tool. Consequently, three specific tools are described: (1) the “Four in Balance” tool measures a school’s current use of ICT, (2) the “ICT-Assessment tool” focuses on teachers’ knowledge and skills and corresponds with the school’s vision on ‘good’ education, and (3) “pICTos”, an online tool that supports the process of ICT planning in schools. These examples illustrate how the tools operate and their many possibilities.
Von Jo Tondeur, Arno Coenders, Johan van Braak, Alfons ten Brummelhuis, Ruben Vanderlinde im Buch Handbook of Research on New Media Literacy at the K-12 Level (2009) im Text Using Online Tools to Support Technology Integration in Education Dieser Text erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | konstruktivistische Überzeugung , teacher beliefsteacher beliefs , transmissive Überzeugung |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.