Thematic Working Group 7 - Future Learning Environment: Integrating Digital and Physical Learning SpacesJo Tondeur, Sarah Howard, Petrea Redmond, Matt Bower, Lakshmi T G, Ana Amélia Carvalho, Marijke Kral, Douglas Agyei, Fredrik Mørk Røkenes, Bent B. Andresen, Watsachol Narongsaksakul, Dominik Petko, Louise Starkey
Zu finden in: Moving forward to new educational realities in the digital era, 2023
|
|
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In Thematic Working Group 7 (TWG7), we explored the future of learning environments
through theories, empirical evidence, good practices, and experiences during the great online
transition (GOT) (Howard et al., 2022), to inform this evolving space. From this exploration,
the aim of the group was to generate design principles for the field and implementation of
integrated digital and physical spaces. This was a new thematic working group added to
EDUsummIT in 2022 proposed by the group leaders, Jo Tondeur and Sarah Howard. The first
step of this TWG was to gain some understanding of how we think about learning spaces. To
capture our collective thinking, each of the group members completed a short questionnaire,
including four open questions: 1) What do you consider a learning space?, 2) What's in the
learning space?, 3) What are we doing in the learning space?, 4) How does space matter?
These questions helped us to start thinking about learning spaces: what they are, what they
do and why they are important. This was an important step in finding out what we thought as
a group. Moreover, this guided us toward a stronger focus of our TWG. More specifically, in
TWG7, we focused on the integration of the digital and physical learning environment in
schools.
Von Jo Tondeur, Sarah Howard, Petrea Redmond, Matt Bower, Lakshmi T G, Ana Amélia Carvalho, Marijke Kral, Douglas Agyei, Fredrik Mørk Røkenes, Bent B. Andresen, Watsachol Narongsaksakul, Dominik Petko, Louise Starkey im Konferenz-Band Moving forward to new educational realities in the digital era (2023) im Text Thematic Working Group 7 - Future Learning Environment: Integrating Digital and Physical Learning Spaces Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Diana Laurillard | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | augmented realityaugmented reality , Bildungeducation (Bildung) , Digitalisierung , distance learning / Fernunterrichtdistance learning , Face to Face Kommunikation (F2F) , LehrerInteacher , Lernenlearning , Schuleschool , Technologietechnology , Third SpaceThird Space | ||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Eltern, Kinder, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Volltext dieses Dokuments
Thematic Working Group 7 - Future Learning Environment: Integrating Digital and Physical Learning Spaces: Artikel als Volltext (: , 448 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.