/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Technology Integration in Schools

Randall S. Davies, Richard E. West
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Handbook of Research on Educational Communications and TechnologyIt is commonly believed that learning is enhanced through the use of technology and that students need to develop technology skills in order to be productive members of society. For this reason, providing a high quality education includes the expectation that teachers use educational technologies effectively in their classroom and that they teach their students to use technology. In this chapter we have organized our review of technology integration research around a framework based on three areas of focus: (1) increasing access to educational technologies, (2) increasing the use of technology for instructional purposes, and (3) improving the effectiveness of technology use to facilitate learning. Within these categories, we describe findings related to one-to-one computing initiatives, integration of open educational resources, various methods of teacher professional development, ethical issues affecting technology use, emerging approaches to technology integration that emphasize pedagogical perspectives and personalized instruction, technology-enabled assessment practices, and the need for systemic educational change to fully realize technology´s potential for improving learning. From our analysis of the scholarship in this area, we conclude that the primary benefit of current technology use in education has been to increase information access and communication. Students primarily use technology to gather, organize, analyze, and report information, but this has not dramatically improved student performance on standardized tests. These findings lead to the conclusion that future efforts should focus on providing students and teachers with increased access to technology along with training in pedagogically sound best practices, including more advanced approaches for technology-based assessment and adaptive instruction.
Von Randall S. Davies, Richard E. West im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Technology Integration in Schools

iconDieses Kapitel erwähnt ...

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Technology Integration in Schools: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 304 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.