Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Given the prevalence of computers in education today, it is critical to understand teachers’ perspectives regarding computer integration in their classrooms. The current study surveyed a random sample of a heterogeneous group of 185 elementary and 204 secondary teachers in order to provide a comprehensive summary of teacher characteristics and variables that best discriminate between teachers who integrate computers and those who do not. Discriminant Function Analysis indicated seven variables for elementary teachers and six for secondary teachers (accounting for 74% and 68% of the variance, respectively) that discriminated between high and low integrators. Variables included positive teaching experiences with computers; teacher’s comfort with computers; beliefs supporting the use of computers as an instructional tool; training; motivation; support; and teaching efficacy. Implications for support of computer integration in the classroom are discussed.
Von Julie Mueller, Eileen Wood, Teena Willoughby, Craig Ross, Jacqueline Specht im Text Identifying discriminating variables between teachers who fully integrate computers and teachers with limited integration (2008) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Henry Becker , Sharon Derry , David C. Dwyer , Peggy A. Ertmer , Matthew J. Koehler , Susanne Lajoie , Punya Mishra , W. J. Pelgrum , Cathy Ringstaff , Judith Haymore Sandholtz | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fragen KB IB clear | Warum wird ICT in der Bildung nicht stärker genutzt? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
Zeitleiste
5 Erwähnungen
- Teacher Technology Change - How Knowledge, Confidence, Beliefs, and Culture Intersect (Peggy A. Ertmer, Anne T. Ottenbreit-Leftwich) (2010)
- Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 35(1) (2017)
- Digitale Heterogenität von Lehrpersonen - Herausforderung oder Chance für die ICT-Integration in Schulen? (Doreen Prasse, Beat Döbeli Honegger, Dominik Petko) (2017)
- Medien und Schule - Unterrichten mit Whiteboard, Smartphone und Co. (Heike Schaumburg, Doreen Prasse) (2018)
- ICILS 2018 #Deutschland - Computer- und informationsbezogene Kompetenzen von Schülerinnen und Schülern im zweiten internationalen Vergleich und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking (Birgit Eickelmann, Wilfried Bos, Julia Gerick, Frank Goldhammer, Heike Schaumburg, Knut Schwippert, Martin Senkbeil, Jan Vahrenhold) (2019)
- Digital Leadership - Schulen im digitalen Wandel führen (Tobias Röhl, Johannes Breitschaft, Eliane Burri, Nicole Wespi) (2023)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Identifying discriminating variables between teachers who fully integrate computers and teachers with limited integration: Artikel als Volltext (: , 178 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.