Computers as Cognitive Tools
Susanne Lajoie, Sharon Derry
,
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Kapitel
- A Middle Camp for (Un)lntelligent Instructional Computing - An Introduction (Seite 1 - 14)
- 1. Reifying Implicit Planning in Geometry - Guidelines for Model-Based Intelligent Tutoring System Design (Seite 15 - 46)
- 2. A Comparison of Learning Environments - All That Glitters... (Seite 47 - 75)
- 3. Motivational Techniques of Expert Human Tutors - Lessons for the Design of Computer-Based Tutors (Seite 75 - 106)
- 4. Local Cognitive Modeling of Problem-Solving Behavior - An Appllcation of Fuzzy Theory (Seite 107 - 142)
- 5. Tutoring Systems and Pedagogical Theory - Representational Tools for Understanding, Planning, and Reflection in Problem Solving (Seite 143 - 178) (Kurt Reusser)
- 6. On the Nature of Pedagogic Computer Tools - The Case of the Writing Partner (Seite 179 - 196)
- 7. Authors of Knowledge: Patterns of Hypermedia Design (Seite 197 - 228)
- 8. Constructing a Joint Problem Space - The Computer as a Tool for Sharing Knowledge (Seite 229 - 260)
- 9. Computer Environments as Cognitive Tools for Enhancing Learning (Seite 261 - 288)
- 10. The Role of the Tutor in Computer-Based Collaborative Learning Situations (Seite 289 - 318)
- 11. The Discovery and Reflection Notation - A Graphical Trace for Supporting Self-Regulation in Computer-Based Laboratories (Seite 319 - 340)
- 12. Gazing Once More Into the Silicon Chip - Who's Revolutionary Now? (Seite 341 - 368)
- 13. Information Technology and the Future of Education (Seite 369 - 384)
Dieses Buch erwähnt ...
Aussagen KB IB clear | Computer = Denkobjekt (Denkobjektargument)
Computer=Werkzeug |
Begriffe KB IB clear | Cognitive Toolscognitive tools , Computercomputer , HERON |
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
21 Erwähnungen
- Designing Research-Based Instruction for Story Problems (David H. Jonassen)
- Designing to Learn About Complex Systems (Cindy E. Hmelo, Douglas L. Holton, Janet L. Kolodner)
- CSCL - Theory and Practice of an Emerging Paradigm (Timothy D. Koschmann) (1996)
- Paradigm shifts and instructional technology - An introduction
- Zur Rolle der Lehrperson beim kooperativen Lernen (Christine Pauli, Kurt Reusser) (2000)
- Vernetztes Lernen mit digitalen Medien - Proceedings der ersten Tagung "Computergestütztes Kooperatives Lernen (D-CSCL 2000)" am 23. und 24. März 2000 in Darmstadt (2000)
- Computer Support for Collaborative Learning - Foundations for a CSCL Community - Proceedings of CSCL 2002 (Gerry Stahl) (2002)
- A walk on the WILD side - How wireless handhelds may change CSCL (Jeremy Roschelle, Roy Pea) (2002)
- Designing Research-Based Instruction for Story Problems (David H. Jonassen) (2003)
- Lehren und Lernen mit neuen Informations- und Kommunikationstechnologien II - Beiträge zur Lehrerbildung 2/2003 (2003)
- The Promise of Ubiquitous Computing in Schools - A Report of a Four Year Evaluation of the Laptop Initiative at Athens Academy (Janette R. Hill, Thomas C. Reeves) (2004)
- Using Hypermedia as a Metacognitive Tool for Enhancing Student Learning? (Roger Azevedo) (2005)
- Notebook-Klassen an einer Hauptschule - Eine Einzelfallstudie zur Wirkung eines Notebook-Einsatzes auf Unterricht, Schüler und Schule (Eva Häuptle) (2006)
- A Framework for Addressing Challenges to Classroom Technology Use (Jennifer Groff, Chrystalla Mouza) (2008)
- Identifying discriminating variables between teachers who fully integrate computers and teachers with limited integration (Julie Mueller, Eileen Wood, Teena Willoughby, Craig Ross, Jacqueline Specht) (2008)
- Lernplattformen in Schulen - Ansätze für E-Learning und Blended Learning in Präsenzklassen (Dominik Petko) (2010)
- Lernplattformen und neue Unterrichtskultur (André Frey, Dominik Petko)
- Wissensgemeinschaften - Digitale Medien - Öffnung und Offenheit in Forschung und Lehre (Thomas Köhler, Jörg Neumann) (2011)
- Learners-as-Designers - Wissensräume mit kognitiven Werkzeugen aktiv nutzen und konstruieren (Antje Proske, Gregor Damnik, Hermann Körndle)
- Einführung in die Mediendidaktik - Lehren und Lernen mit digitalen Medien (Dominik Petko) (2014)
- Handbook of Research on Educational Communications and Technology - 4th edition (J. Michael Spector, M. David Merrill, Jan Elen, M. J. Bishop) (2014)
- 1. Bridging Learning Theories and Technology-Enhanced Environments - A Critical Appraisal of Its History (Joost Lowyck)
- journal für schulentwicklung 3/2017 - Digitale Medien in Schule und Unterricht - Herausforderungen für die Schulentwicklung (2017)
- Personalisiertes Lernen mit digitalen Medien - Neue Potenziale zur Gestaltung schülerorientierter Lehr- und Lernumgebungen (Dominik Petko, Regina Schmid, Christine Pauli, Rita Stebler, Kurt Reusser)
- Physical Computing als Mittel der wissenschaftlichen Erkenntnisgewinnung - in der Informatik und als fächerverbindende MINT-Arbeitsweise (Sandra Schulz) (2018)
- Handbuch Lernen mit digitalen Medien (G. Brägger, Hans-Günter Rolff) (2021)
- 28. Adaptive Lernunterstützung und formatives Feedback in offenen Lernumgebungen (G. Brägger, Reinhold Haug, Kurt Reusser, Nicole Steiner)
Co-zitierte Bücher
Laptop Use and Impact in the Context of Changing Home and School Access
(S. Rockman, Microsoft) (2000)Report of a Laptop Program Pilot
A Project for Anytime Anywhere Learning by Microsoft Corporation Notebooks for Schools by Toshiba America Information Systems
(S. Rockman) (1997)The technology of teaching
(Burrhus F. Skinner) (1968)Problem-based learning
An approach to medical education
(H. Barrows, R. Tamblyn) (1980)Standorte
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er dieses Buch ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben.