Designing Research-Based Instruction for Story ProblemsErstpublikation in: Educational Psychology Review, Vol. 15, No. 3, September 2003
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Despite current research efforts in mathematics and science problem solving
that emphasize situated and socially mediated approaches to solving authentic,
complex problems, story problems remain the most common form of
problem solving in K-12 schools and universities. Story problems typically
present a quantitative solution problem embedded within a shallow story context.
Most often, students use a procedural approach to their solution, directly
translating story values into solvable algorithms. Research shows that
this direct translation strategy results in a lack of conceptual understanding
and the inability to transfer any problem-solving skills that are developed.
Because traditional approaches to story problem-solving instruction do not
support conceptual understanding of problem structures during their solution,
more effective instructional approaches are needed for supporting story
problems. This research review shows that solving story problems requires
that learners construct a conceptual model of the problem that integrates the
situational (story) content with an understanding of the semantic structure of
the problem based on the principles of mathematics or science being practiced
in the problem. The model also contains the processing operations required
to solve the problem quantitatively. Constructing such a conceptual model
enables learners to classify story problems before attempting any solution, a
step essential to transfer. Based on research findings, I propose a model for
designing a technology-enhanced story problem-solving environment. The
model includes a set identifier, situational model, structural model builder,
and equation builder.
Von David H. Jonassen im Text Designing Research-Based Instruction for Story Problems (2003) Bemerkungen
Leider ist die ursprünglich im Biblionetz erfasste URL eines Volltextes seit mehr als sechs Monaten nicht mehr gültig (Fehlermeldung 404) und wurde deshalb gelöscht. Es ist mir nicht bekannt, ob das Dokument unter einer anderen Adresse noch frei auf dem Internet verfügbar ist.
Von Beats Bibliothekar, erfasst im Biblionetz am 29.07.2006Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Kurt Reusser | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | HERON , Problemproblem , story problemstory problem | ||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | designs problem, strategic performance problem, troubleshooting problem |
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Volltext dieses Dokuments
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.