Thomas C. ReevesDies ist keine offizielle Homepage von Thomas C. Reeves, E-Mails an Thomas C. Reeves sind hier nicht möglich! |
![]() |
Bücher von Thomas C. Reeves 

The Promise of Ubiquitous Computing in Schools
A Report of a Four Year Evaluation of the Laptop Initiative at Athens Academy
(Janette R. Hill, Thomas C. Reeves) (2004)

7 Texte von Thomas C. Reeves 
Jahr | Volltext | Abrufe | Text | Texttyp |
---|---|---|---|---|
2009 | ![]() ![]() |
6, 2, 3, 4, 3, 1, 4, 1, 3, 4, 4, 3 | Evaluation of the Design and Development of IT Tools in Education (Thomas C. Reeves) erschienen in International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 1037 - 1051) | Kapitel |
2009 | Authentic Tasks - The Key to Harnessing the Drive to Learn in Members of "Generation Me" (Thomas C. Reeves, Jan Herrington) erschienen in Looking Toward the Future of Technology-Enhanced Education ![]() | Text | ||
2010 | ![]() ![]() |
4, 13, 3, 3, 2, 3, 2, 2, 3, 2, 10, 3 | Publishing and perishing - The critical importance of educational design research (Thomas C. Reeves, Susan McKenney, Jan Herrington) erschienen in In C.H. Steel, M.J. Keppell, P. Gerbic & S. Housego (Eds.), Curriculum, technology & transformation for an unknown future. Proceedings ascilite Sydney 2010 (pp.787-794). | Text |
2011 | ![]() ![]() |
7, 6, 2, 7, 5, 4, 5, 2, 2, 3, 4, 5 | Can Educational Research Be Both Rigorous and Relevant? (Thomas C. Reeves) erschienen in Journal of the International Society for Design and Development in Education, Issue 4, March 2011 | Text |
2014 | ![]() ![]() |
6, 4, 3, 1, 1, 2, 1, 3, 4, 1, 2, 4 | Generational Differences and the Integration of Technology in Learning, Instruction, and Performance (Eunjung Oh, Thomas C. Reeves) erschienen in Handbook of Research on Educational Communications and Technology (Seite 819 - 828) | Kapitel |
2014 | ![]() ![]() |
5, 3, 1, 3, 3, 1, 2, 1, 3, 4, 4, 2 | Authentic Learning Environments (Jan Herrington, Thomas C. Reeves, Ron Oliver) erschienen in Handbook of Research on Educational Communications and Technology (Seite 401 - 412) | Kapitel |
2014 | ![]() ![]() |
7, 2, 1, 3, 3, 1, 2, 1, 2, 7, 8, 4 | Educational Design Research (Susan McKenney, Thomas C. Reeves) erschienen in Handbook of Research on Educational Communications and Technology (Seite 131 - 140) | Kapitel |
Bemerkungen von Thomas C. Reeves
Von Thomas C. Reeves gibt es im Biblionetz Bemerkungen zu:
Zeitleiste
CoautorInnen
Jan Herrington, Janette R. Hill, Susan McKenney, Eunjung Oh, Ron Oliver
Zitationsnetz 
Begriffswolke von Thomas C. Reeves
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
24 Erwähnungen 
- Handbuch Medienpädagogik (Uwe Sander, Friederike von Gross, Kai-Uwe Hugger) (2008)
- Foundations of Educational Technology (J. Michael Spector) (2012)
- Eltern als Mediendidaktiker - Elterlicher Einfluss auf die bildungsbezogene Computer- und Internetnutzung von Kindern (C. Börner) (2014)
- Digitale Medien: Zusammenarbeit in der Bildung - Beiträge der GMW-Jahreskonferenz 2016 (Josef Wachtler, Martin Ebner, Ortrun Gröblinger, Michael Kopp, Erwin Bratengeyer, Hans-Peter Steinbacher, Christian Freisleben-Teutscher, Christine Kapper) (2016)
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
- 30. Connecting Research and Practice - Teacher Inquiry and Design-Based Research (Susan McKenney, Natalie Pareja Roblin)
- 67. Issues and Challenges Related to Digital Equity: An Overview (Paul Resta, Robert T. McLaughlin, Assetou Kouraogo)
- 77. Researching Information Technology in Education: Meeting the Challenges of an Ever-Changing Environment (Margaret J. Cox)
- 79. Researching the Design and Evaluation of Information Technology Tools for Education (Eric Bruillard, Georges-Louis Baron)
- 81. Measuring the Impact of Emerging Technologies in Education - A Pragmatic Approach (Mutlu Cukurova, Rose Luckin)
- 30. Connecting Research and Practice - Teacher Inquiry and Design-Based Research (Susan McKenney, Natalie Pareja Roblin)
- Computerunterstützte Gamifizierung in der Sekundarstufe I - Konzeption und Erforschung von Maßnahmen zur Einbindung spielerischer Elemente in Lernsettings (Nando Stöcklin) (2018)
- Medienpädagogik und Didaktik der Informatik - Eine Momentaufnahme disziplinärer Bezüge und schulpraktischer Entwicklungen (2018)
- A Design-Based Research Approach for introducing Algorithmics and Programming to Bavarian Primary Schools - Theoretical Foundation and Didactic Implementation (Katharina Geldreich, Alexandra Simon, Peter Hubwieser)
- A Design-Based Research Approach for introducing Algorithmics and Programming to Bavarian Primary Schools - Theoretical Foundation and Didactic Implementation (Katharina Geldreich, Alexandra Simon, Peter Hubwieser)
- Medien und Schule - Unterrichten mit Whiteboard, Smartphone und Co. (Heike Schaumburg, Doreen Prasse) (2018)
- Lernen mit Bildungstechnologien - Praxisorientiertes Handbuch zum intelligenten Umgang mit digitalen Medien (Helmut M. Niegemann, Armin Weinberger) (2019)
- 10. Instruktionsdesign und Unterrichtsplanung (Carmela Aprea)
- 10. Instruktionsdesign und Unterrichtsplanung (Carmela Aprea)
- Digitale Kompetenz bei Pädagogischen Professionals fördern (Verena Gerner) (2019)
- Jahrbuch Medienpädagogik 17 - Lernen mit und über Medien in einer digitalen Welt (Klaus Rummler, Ilka Koppel, Sandra Aßmann, Patrick Bettinger, Karsten D. Wolf) (2020)
- Pädagogisch-Didaktische Herausforderungen bei der Entwicklung von digitalen Lernumgebungen in der laborbasierten Lehre (David Schepkowski, Martin Burghardt, Peter Ferdinand)
- Pädagogisch-Didaktische Herausforderungen bei der Entwicklung von digitalen Lernumgebungen in der laborbasierten Lehre (David Schepkowski, Martin Burghardt, Peter Ferdinand)
- Digital?! - Perspektiven der Digitalisierung für den Lehrerberuf und die Lehrerbildung (Martin Rothland, Simone Herrlinger) (2020)
- DELFI 2021 (Andrea Kienle, Andreas Harrer, Jörg M. Haake, Andreas Lingnau) (2021)
- Hololingo! - A Game-Based Social Virtual Reality Application for Foreign Language Tandem Learning (Timo Ahlers, Cassandra Bumann, Ralph Kölle, Milica Lazović)
- Hololingo! - A Game-Based Social Virtual Reality Application for Foreign Language Tandem Learning (Timo Ahlers, Cassandra Bumann, Ralph Kölle, Milica Lazović)
- WiPSCE '21 - The 16th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, Virtual Event / Erlangen, Germany, October 18-20, 2021 (Marc Berges, Andraes Mühling, Michal Armoni) (2021)
- Computational Thinking in the Mathematics Classroom - Fostering Algorithmic Thinking and Generalization Skills Using Dynamic Mathematics Software (Sylvia van Borkulo, Christos Chytas, Paul Drijvers, Erik Barendsen, Jos Tolboom) (2021)
- Computational Thinking in the Mathematics Classroom - Fostering Algorithmic Thinking and Generalization Skills Using Dynamic Mathematics Software (Sylvia van Borkulo, Christos Chytas, Paul Drijvers, Erik Barendsen, Jos Tolboom) (2021)
- Die Entwicklung der Fachdidaktiken als wissenschaftliche Disziplinen in der Schweiz: Bilanz und Perspektiven - Vorpublikation der 5. Tagung Fachdidaktiken (2022)
- Überlegungen zu einem Perspektivrahmen Medien & Informatik (Adrian Regez, Caroline Conk, Martin Lehmann, Markus Michel, Sonja Schär, Thierry Schluchter, Pascal Zaugg, Urs Zuberbühler) (2022)
- Überlegungen zu einem Perspektivrahmen Medien & Informatik (Adrian Regez, Caroline Conk, Martin Lehmann, Markus Michel, Sonja Schär, Thierry Schluchter, Pascal Zaugg, Urs Zuberbühler) (2022)
- Fachliche Bildung in der digitalen Welt - Digitalisierung, Big Data und KI im Forschungsfokus von 15 Fachdidaktiken (Volker Frederking, Ralf Romeike) (2022)
- Biologische Bildung in der digitalen Welt - Die digitale Transformation im Fokus der Biologiedidaktik (Jorge Groß, Armin Lude, Claudia Nerdel, Jürgen Paul, Steffen Schaal, hilipp Schmiemann, Christoph Thyssen)
- Biologische Bildung in der digitalen Welt - Die digitale Transformation im Fokus der Biologiedidaktik (Jorge Groß, Armin Lude, Claudia Nerdel, Jürgen Paul, Steffen Schaal, hilipp Schmiemann, Christoph Thyssen)
- WiPSCE '22 - The 17th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, Morschach, Switzerland, 31 October 2022 - 2 November 2022 (Mareen Grillenberger, Marc Berges) (2022)
- Developing deeper self-directed learning in database design - Factors that influence knowledge transfer (Sukie Van Zyl, Elsa Mentz) (2022)
- Developing deeper self-directed learning in database design - Factors that influence knowledge transfer (Sukie Van Zyl, Elsa Mentz) (2022)
- Teaching Coding in K-12 Schools - Research and Application (Therese Keane, Andrew Fluck) (2023)
- Game Making and Coding Fluency in a Primary Computing Context (Mick Chesterman)
- Game Making and Coding Fluency in a Primary Computing Context (Mick Chesterman)
- Programmieren in der Grundschule - Eine Design-Based-Research-Studie (Katharina Geldreich) (2023)
- Digitalisierung in der Bildung - ein Kinderspiel? (2025)
Volltexte
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |