Measuring the Impact of Emerging Technologies in EducationA Pragmatic Approach
Mutlu Cukurova, Rose Luckin
Zu finden in: Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 1181 bis 1199), 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The evaluation of emerging technologies is important for their impacts to be effectively integrated into learning and teaching settings to bring the best benefit to learners and teachers. Educators, learners, parents, and policymakers alike, therefore, need reliable methodologies for evaluating the effectiveness of such emerging technologies. However, the impact evaluations of technology in education are challenging. This challenge is more significant for emerging technologies, as change is the essence of emerging educational technologies. Therefore, the value of traditional impact evaluations in education requires being reconsidered within this context. Here, we present a pragmatic approach to measuring the impact of emerging technologies in education which focuses on the suitability of the proposed evaluation methods and the types of evidence rather than on the hierarchy of these methods and evidence types. The approach has two main steps. First one is the creation of a clear theory of change to identify outcome measure(s) and assumptions that are behind the expected impact of the emerging technology intervention. Second is the identification of the type of evidence and methods to generate it that are the most appropriate for the current innovation stage of the emerging technology.
Von Mutlu Cukurova, Rose Luckin im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Measuring the Impact of Emerging Technologies in Education Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | John Ainley , Ann L. Brown , Margaret J. Cox , Chris Dede , Matt Dunleavy , Laura Enger , Gail Marshall , Thomas C. Reeves , Dara Searle | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , Evaluationevaluation , Innovationinnovation | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
1 Erwähnungen
- Digitalisierung in der Bildung - Bericht im Auftrag des Staatssekretariats für Bildung, Forschung und Innovation (SBFI) und der Schweizerischen Konferenz der kantonalen Erziehungsdirektoren (EDK) im Rahmen des Bildungsmonitorings (educa.ch Schweizerisches Medieninstitut für Bildung und Kultur) (2021)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Measuring the Impact of Emerging Technologies in Education: A Pragmatic Approach: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 387 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.