Chris DedeDies ist keine offizielle Homepage von Chris Dede, E-Mails an Chris Dede sind hier nicht möglich! |
7 Texte von Chris Dede 
Jahr | Volltext | Abrufe | Text | Texttyp |
---|---|---|---|---|
2004 | ![]() ![]() |
5, 3, 3, 5, 4, 2, 2, 2, 2, 1, 4, 2 | If Design-Based Research is the Answer, What is the Question? - A Commentary on Collins, Joseph, and Bielaczyc; diSessa and Cobb; and Fishman, Marx, Blumenthal, Krajcik, and Soloway in the JLS Special Issue on Design-Based Research (Chris Dede) erschienen in Journal of the Learning Sciences, 13: 1, 105 - 114 | Text |
2005 | ![]() ![]() |
3, 5, 3, 8, 4, 1, 2, 1, 4, 1, 2, 1 | Why Design-Based Research is Both Important and Difficult (Chris Dede) erschienen in Educational Technology 45, 1 (January-February), 5-8. | Text |
2009 | ![]() ![]() |
6, 1, 1, 2, 5, 2, 9, 1, 3, 1, 3, 4 | Emerging Technologies for Collaborative, Mediated, Immersive Learning (Jody Clarke, Chris Dede, Ed Dieterle) erschienen in International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 901 - 909) | Kapitel |
2009 | ![]() ![]() |
2, 2, 5, 3, 12, 6, 5, 1, 3, 3, 3, 1 | Theoretical Perspectives Influencing the Use of Information Technology in Teaching and Learning (Chris Dede) erschienen in International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 43 - 62) | Kapitel |
2014 | ![]() ![]() |
1, 2, 4, 4, 3, 9, 4, 4, 5, 4, 2, 4 | Augmented Reality Teaching and Learning (Matt Dunleavy, Chris Dede) erschienen in Handbook of Research on Educational Communications and Technology (Seite 735 - 745) | Kapitel |
2014 | ![]() ![]() |
4, 3, 4, 8, 14, 5, 1, 2, 4, 3, 4, 1 | Situated Learning in Virtual Worlds and Immersive Simulations (Lisa Dawley, Chris Dede) erschienen in Handbook of Research on Educational Communications and Technology (Seite 723 - 734) | Kapitel |
2019 | ![]() ![]() |
Design of an Agent-Based Visual Programming Tool for Elementary Ecosystem Science Learning (Shari Metcalf, Amanda Dickes, Karen Brennan, Chris Dede) erschienen in ICER 2019 | Konferenz-Paper |
Bemerkungen von Chris Dede
Von Chris Dede gibt es im Biblionetz Bemerkungen zu:
![]() Texte KB IB clear | Augmented Reality Teaching and Learning, Design of an Agent-Based Visual Programming Tool for Elementary Ecosystem Science Learning, Emerging Technologies for Collaborative, Mediated, Immersive Learning, Situated Learning in Virtual Worlds and Immersive Simulations, Theoretical Perspectives Influencing the Use of Information Technology in Teaching and Learning |
Zeitleiste
CoautorInnen
Karen Brennan, Jody Clarke, Lisa Dawley, Amanda Dickes, Ed Dieterle, Matt Dunleavy, Shari Metcalf
Zitationsnetz 
Begriffswolke von Chris Dede
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
16 Erwähnungen 
- Why Design-Based Research is Both Important and Difficult (Chris Dede) (2005)
- Design-based research and technology-enhanced learning environments (Feng Wang, Michael J. Hannafin) (2005)
- E-Learning - Alltagstaugliche Innovation? - 11. Europäische Jahrestagung der Gesellschaft für Medien in der Wissenschaft GMW (19.-22.9.06) (Eva Seiler Schiedt, S. Kälin, Christian Sengstag) (2006)
- Nur Forschung danach? - Vom faktischen und potentiellen Beitrag der Forschung zu alltagstauglichen Innovationen beim E-Learning (Arbeitsbericht 14) (Gabi Reinmann) (2006)
- Nur Forschung danach? - Vom faktischen und potentiellen Beitrag der Forschung zu alltagstauglichen Innovationen beim E-Learning (Arbeitsbericht 14) (Gabi Reinmann) (2006)
- A review of research methodologies used in studies on mobile handheld devices in K-12 and higher education settings (Wing Sum Cheung, Khe Foon Hew) (2009)
- International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek) (2009)
- Medienbildung und Medienkompetenz - Herbsttagung 2010 der Sektion Medienpädagogik (DGfE) (Heinz Moser, Petra Grell, Horst Niesyto) (2010)
- Praxisorientierte medienpädagogische Forschung - Ansätze für einen empirischen Perspektivenwechsel und eine stärkere Konvergenz von Medienpädagogik und Mediendidaktik (Dominik Petko)
- Praxisorientierte medienpädagogische Forschung - Ansätze für einen empirischen Perspektivenwechsel und eine stärkere Konvergenz von Medienpädagogik und Mediendidaktik (Dominik Petko)
- Jahrbuch Medienpädagogik 9 (Renate Schulz-Zander, Birgit Eickelmann, Heinz Moser, Horst Niesyto, Petra Grell) (2011)
- 11. Unterrichtserleben in Notebook-Klassen - Eine explorative Studie im kaufmännischen Unterricht (Marc Egloffstein, Kristina Kögler)
- 11. Unterrichtserleben in Notebook-Klassen - Eine explorative Studie im kaufmännischen Unterricht (Marc Egloffstein, Kristina Kögler)
- Einführung in die Mediendidaktik - Lehren und Lernen mit digitalen Medien (Dominik Petko) (2014)
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
- 11. Developing Scientific Inquiry in Technology-Enhanced Learning Environments (Carol K. K. Chan, Yuqin Yang)
- 81. Measuring the Impact of Emerging Technologies in Education - A Pragmatic Approach (Mutlu Cukurova, Rose Luckin)
- 112. Educational Opportunities for Augmented Reality (Enrico Gandolfi, Richard E. Ferdig, Zachary Immel)
- 11. Developing Scientific Inquiry in Technology-Enhanced Learning Environments (Carol K. K. Chan, Yuqin Yang)
- Medien und Schule - Unterrichten mit Whiteboard, Smartphone und Co. (Heike Schaumburg, Doreen Prasse) (2018)
- Digitales Lehren und Lernen (Jörg Zumbach) (2021)
- Digitale Medien in der Schule (Jutta Standop) (2022)
- The Abundant University - Remaking Higher Education for a Digital World (Michael D. Smith) (2023)
- Förderung mediendidaktischer und informatischer Kompetenzen von Lehramtsstudierenden (Leona S. Kruse) (2024)
Volltexte
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |