Situated Learning in Virtual Worlds and Immersive SimulationsLisa Dawley, Chris Dede
Zu finden in: Handbook of Research on Educational Communications and Technology (Seite 723 bis 734), 2014
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Zusammenfassungen
Virtual worlds and immersive simulations are designed to create a compelling, Âcollaborative, and participatory experience for the user, and often contain a variety of features not possible in the real world to enhance users´ engagement and learning. Over the past several years, an increasing number of immersive virtual environment experiences have become available for both educational and entertainment purposes. Participants in entertainment experiences now number hundreds of millions, yet adoption in educational settings has been limited thus far. In this chapter, we review examples of virtual worlds and immersive simulations that are designed, or adapted, to support situated learning experiences, analyze their use for a variety of educational purposes, explore theoretical foundations, identify learning affordances and limitations, and examine instructional design considerations.
Von Lisa Dawley, Chris Dede im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Situated Learning in Virtual Worlds and Immersive Simulations Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Lernenlearning , Simulation , situated learning / situated cognitionsituated learning , World of Warcraft |
Zitationsgraph
3 Erwähnungen
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
- 11. Developing Scientific Inquiry in Technology-Enhanced Learning Environments (Carol K. K. Chan, Yuqin Yang)
- Medien und Schule - Unterrichten mit Whiteboard, Smartphone und Co. (Heike Schaumburg, Doreen Prasse) (2018)
- Digitale Medien in der Schule (Jutta Standop) (2022)
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Situated Learning in Virtual Worlds and Immersive Simulations: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 581 kByte; : 2020-11-28) |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.