Augmented Reality Teaching and LearningMatt Dunleavy, Chris Dede
Publikationsdatum:
Zu finden in: Handbook of Research on Educational Communications and Technology (Seite 735 bis 745), 2014
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This literature review focuses on augmented realities (AR) for learning that utilize mobile, context-aware technologies (e.g., smartphones, tablets), which enable participants to interact with digital information embedded within the physical environment. We summarize research findings about AR in formal and informal learning environments (i.e., schools, universities, museums, parks, zoos, etc.), with an emphasis on the affordances and limitations associated with AR as it relates to teaching, learning, and instructional design. As a cognitive tool and pedagogical approach, AR is primarily aligned with situated and constructivist learning theory, as it positions the learner within a real-world physical and social context while guiding, scaffolding and facilitating participatory and metacognitive learning processes such as authentic inquiry, active observation, peer coaching, reciprocal teaching and legitimate peripheral participation with multiple modes of representation.
Von Matt Dunleavy, Chris Dede im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology im Text Augmented Reality Teaching and Learning (2014) Dieses Kapitel erwähnt ...
Zitationsgraph
3 Erwähnungen
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
- 81. Measuring the Impact of Emerging Technologies in Education - A Pragmatic Approach (Mutlu Cukurova, Rose Luckin)
- 112. Educational Opportunities for Augmented Reality (Enrico Gandolfi, Richard E. Ferdig, Zachary Immel)
- Digitales Lehren und Lernen (Jörg Zumbach) (2021)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Augmented Reality Teaching and Learning: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 470 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.