Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Mobile handheld devices are increasingly being used in education. In this paper, we undertook a review of empirical based articles to summarise the current research regarding the use of mobile handheld devices (personal digital assistants/PDAs, palmtops, and mobile phones) in K-12 and higher education settings. This review was guided by the following four questions: (a) How are mobile handheld devices such as PDAs, palmtops, and mobile phones used by students and teachers? (b) What types of research methods have been applied using such devices? (c) What data collection methods are used in the research? and (d) What research topics have been conducted on these handheld devices in education settings, as well as their related findings? We summarise and discuss some major findings from the research, as well as several limitations of previous empirical studies. We conclude by providing some recommendations for future research related to mobile handheld devices in education settings.
Von Wing Sum Cheung, Khe Foon Hew im Text A review of research methodologies used in studies on mobile handheld devices in K-12 and higher education settings (2009) Dieser Text erwähnt ...
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Handyverbot in der Schule, iPhone, LehrerIn, Projektschule Goldau, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
1 Erwähnungen
- 5 Jahre zeitschrift für e-learning - Aktuelle Forschungsbeiträge (2011)
- Lernen und Forschen mit mobilen Endgeräten - Wie finden wir Zugang zur persönlichen Umgebung der Lernenden? (Erich Herber, Stephan Waba)
Volltext dieses Dokuments
A review of research methodologies used in studies on mobile handheld devices in K-12 and higher education settings: Artikel als Volltext (: , 197 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2016-04-11) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.