Beyond AmplificationUsing the Computer to Reorganize Mental Functioning
Erstpublikation in: Educational Psychologist, 20(4), 167-182
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Computers are classically viewed as amplifiers of cognition. An alternative conceptualization is offered of computer as reorganizer of mental functioning. Software analyses illuminate the advantages of the latter approach for new visions of the potential cognitive benefits of computers. A new result emerges: Because the cognitive technologies we invent serve as instruments of cultural redefinition (shaping who we are by changing, not just amplifying, what we do), defining educational values becomes a foreground issue. The demands of an information society make an explicit emphasis on general cognitive skills a priority. The urgency of updating education's goals and methods recommends an activist research paradigm: to simultaneously create and study changes in processes and outcomes of human learning with new cognitive and educational tools.
Von Roy Pea im Text Beyond Amplification (1985) Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Harold Abelson , Edward de Bono , Jerome S. Bruner , Andrea diSessa , Seymour Papert , Edward R. Tufte , Lew Semjonowitsch Vygotsky | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Computercomputer , Gefühlefeelings , machine learning | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
|
Zitationsgraph
Zeitleiste
7 Erwähnungen
- Laptop computers in an elementary school - Perspectives on learning environments from students, teachers, administrators, and parents (Susan T. Dinnocenti) (2001)
- Technology as an Agent of Change in Teacher Practice (Mark Girod, Shane Cavanaugh) (2001)
- Using Hypermedia as a Metacognitive Tool for Enhancing Student Learning? (Roger Azevedo) (2005)
- Modeling with Technology - Mindtools for Conceptual Change (David H. Jonassen) (2005)
- 2. Model Building with Mindtools
- A review of research methodologies used in studies on mobile handheld devices in K-12 and higher education settings (Wing Sum Cheung, Khe Foon Hew) (2009)
- Education and Social Justice in a Digital Age (Rosamund Sutherland) (2013)
- Schulen für die Zukunft gestalten - Gutachten zur Entwicklung von räumlichen Lehr-Lernsettings für die Stadtmedienzentren Stuttgart und Karlsruhe (Frank Thissen, Richard Stang) (2021)
Volltext dieses Dokuments
Beyond Amplification: Artikel als Volltext (: , 1006 kByte; : 2021-03-20) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.