Theoretical Perspectives Influencing the Use of Information Technology in Teaching and LearningZu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 43 bis 62), 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 10 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter discusses how various theories of learning and forms of pedagogy shape the technologies used to instantiate them, and how the evolution of computers and telecommunications is widening the range of instructional designs available. Three alternative schools of thought on how people learn have strongly influenced the design of instructional technologies: Behaviorism, Cognitivism, and Constructivism. Behaviorist instructional technologies are limited both in what they can teach and in the types of engagement they offer to learners, but are useful for tasks involving learning facts and simple procedural skills. Scholars disagree on how broad a range of knowledge and skills Cognitivist instructional technologies can teach, but they are effective for well-defined content and skills that have a few correct ways of accomplishing tasks. Constructivist approaches can teach a very broad spectrum of knowledge and skills, however, the efficiency of Constructivist technologies for material that these other two schools of thought can teach is questionable. Emerging technologies such as multi-user virtual environments and augmented realities enable new types of pedagogical strategies based on situated learning.
Von Chris Dede im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Theoretical Perspectives Influencing the Use of Information Technology in Teaching and Learning Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Behaviorismusbehaviorism , Informationstechnikinformation technology , Konstruktivismusconstructivism , Lernenlearning , situated learning / situated cognitionsituated learning |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Kognitivismus |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
3 Erwähnungen
- International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek) (2009)
- Jahrbuch Medienpädagogik 9 (Renate Schulz-Zander, Birgit Eickelmann, Heinz Moser, Horst Niesyto, Petra Grell) (2011)
- 11. Unterrichtserleben in Notebook-Klassen - Eine explorative Studie im kaufmännischen Unterricht (Marc Egloffstein, Kristina Kögler)
- Einführung in die Mediendidaktik - Lehren und Lernen mit digitalen Medien (Dominik Petko) (2014)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Theoretical Perspectives Influencing the Use of Information Technology in Teaching and Learning: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 154 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.