Authentic Learning EnvironmentsZu finden in: Handbook of Research on Educational Communications and Technology (Seite 401 bis 412), 2014
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Authentic learning is a pedagogical approach that situates learning tasks in the context of future use. Over the last two decades, authentic learning designs have captured the imaginations of innovative educators who see the approach as a means to enable students to develop robust knowledge that transfers to real-world practice. Authentic learning has its foundations in the theory of situated cognition, together with other pedagogical approaches developed over the last two decades, such as anchored instruction. It offers an alternative instructional model based upon sound principles for the design and implementation of complex and realistic learning tasks. The technologies associated with technology-based learning provide ideal conditions for the implementation of the approach, both in blended and fully online courses. New Web-based technologies and mobile devices provide affordances—as both cognitive tools and delivery platforms—for dissemination of polished and professional authentic learning experiences. As educational institutions increasingly embrace the internet and Web-supported learning, the potential exists for authentic learning environments to be used widely to improve student learning. This chapter reviews the seminal and recent literature in the field, and provides a model of authentic learning for the design of learning environments across educational sectors.
Von Jan Herrington, Thomas C. Reeves, Ron Oliver im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Authentic Learning Environments Dieses Kapitel erwähnt ...
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
3 Erwähnungen
- Medien und Schule - Unterrichten mit Whiteboard, Smartphone und Co. (Heike Schaumburg, Doreen Prasse) (2018)
- Digital?! - Perspektiven der Digitalisierung für den Lehrerberuf und die Lehrerbildung (Martin Rothland, Simone Herrlinger) (2020)
- WiPSCE '22 - The 17th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, Morschach, Switzerland, 31 October 2022 - 2 November 2022 (Mareen Grillenberger, Marc Berges) (2022)
- Developing deeper self-directed learning in database design - Factors that influence knowledge transfer (Sukie Van Zyl, Elsa Mentz) (2022)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Authentic Learning Environments: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 294 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.