/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Can Educational Research Be Both Rigorous and Relevant?

Erstpublikation in: Journal of the International Society for Design and Development in Education, Issue 4, March 2011
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 8 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Thomas C. ReevesThis paper addresses a complex question: Can educational research be both rigorous and relevant? The first eight years of first decade of the 20th Century was a time when federal support for educational research in the USA emphasized rigor above most other concerns, and the last two years may mark the beginning of a shift to more emphasis on impact. The most desirable situation would be a balance between rigor and impact. Educational designers, teachers, and other practitioners would especially stand to benefit from such a balance because of the likelihood that it will enhance the impact of educational research. Educational design research is proposed as having enormous potential with respect to striking an appropriate balance between rigor and relevance in the service of the educational needs of learners, teachers, designers, and society at large.
Von Thomas C. Reeves im Text Can Educational Research Be Both Rigorous and Relevant? (2011)

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Jan Van den Akker, Lorin W. Anderson, B. S. Bloom, Ann L. Brown, Larry Cuban, Ulla G. Foehr, Koeno Gravemeijer, David R. Krathwohl, Susan McKenney, Nienke Nieveen, Victoria J. Rideout, Donald F. Roberts, T. Russell, David Williamson Shaffer

Fragen
KB IB clear
Was bringt Computereinsatz in der Schule?

Begriffe
KB IB clear
design-based researchdesign-based research, no significant differenceno significant difference, Relevanzrelevance, USA
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1956   Taxonomy of educational objectives (B. S. Bloom) 2, 8, 4, 13, 6, 74, 8, 8, 1, 4, 1, 51392553118
1986 Teachers and Machines (Larry Cuban) 2, 5, 2, 10, 3, 9, 2, 2, 6, 2, 2, 744371078
1999 The no significant difference phenomenon (T. Russell) 6, 1, 8, 9, 12, 3, 3, 6, 2, 4, 3, 42264590
2000 A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing (Lorin W. Anderson, David R. Krathwohl) 6, 2, 7, 3, 14, 2, 1, 5, 2, 1, 2, 562251449
2001 local  Oversold and Underused (Larry Cuban) 7, 8, 11, 3, 15, 1, 4, 9, 1, 6, 3, 674761742
2006 Educational Design Research (Jan Van den Akker, Koeno Gravemeijer, Susan McKenney, Nienke Nieveen) 6, 2, 7, 3, 11, 1, 1, 4, 1, 1, 1, 61106443
2006  local  How Computer Games Help Children Learn (David Williamson Shaffer) 2, 6, 4, 10, 4, 28, 1, 1, 8, 2, 3, 5106651047
2010 local web  Generation M2 (Victoria J. Rideout, Ulla G. Foehr, Donald F. Roberts) 2, 3, 1, 1, 6, 11, 4, 12, 4, 3, 5, 5221151218
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1992 local web  Design Experiments (Ann L. Brown) 1, 7, 3, 14, 7, 12, 2, 8, 1, 5, 5, 837128646

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Can Educational Research Be Both Rigorous and Relevant?: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 1662 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.