/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Researching the Design and Evaluation of Information Technology Tools for Education

Eric Bruillard, Georges-Louis Baron
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary EducationConcerning IT tools for education, we can distinguish (1) software tools for learning specific subject matters (e.g., simulation and discovery tools), (2) learning platforms, including MOOC platforms for distance learning but also used in hybrid contexts, and (3) digital resources (Wikipedia and Wikimedia, new interactive textbooks, video capsules, etc.). Behind all these tools, we observe strong tension between the desire to individualize instruction and the intention of offering collaborative usage of general tools, where users have a certain margin of freedom. If the analysis of big data appears as a new Eldorado for education, we have to be aware of incompleteness or spuriousness of data and faulty interpretation of results: number of different types of data (behavior, physiology, etc.) are collected and made accessible, interpreting them is difficult, and much research is still needed. Concerning design processes, a wide spectrum is observed: companies, start-ups, communities, and groups. An interesting link between teacher communities of practice and open educational resources can be underlined. Evaluating education software, resources, and platforms supports an extreme diversity of approaches. But it should include different criteria: functional compliance, interactional conformity, and hedonic quality. Finally, it is important to reaffirm the key role of teachers, helping them to develop their agency in the field of educational resources, empowering them, and accepting them as trusted partners.
Von Eric Bruillard, Georges-Louis Baron im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Researching the Design and Evaluation of Information Technology Tools for Education

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Jay Cross, Stephen Downes, Donald A. Norman, Thomas C. Reeves

Begriffe
KB IB clear
big databig data, distance learning / Fernunterrichtdistance learning, Informationstechnikinformation technology, Open Educational Resources (OER)Open Educational Resources, Schulbuch / Lehrmittelschoolbook, Wikipedia
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1999  local  The Invisible Computer (Donald A. Norman) 1, 8, 2, 12, 2, 3, 6, 1, 7, 2, 2, 8222482747
2006  local  Informal Learning (Jay Cross) 5, 7, 4, 1, 7, 1, 3, 3, 6, 2, 6, 74310971431
2009 International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek) 5, 10, 2, 4, 7, 2, 5, 3, 8, 5, 4, 11115232111165
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 local web  Models for Sustainable Open Educational Resources (Stephen Downes) 2, 9, 9, 12, 3, 10, 3, 1, 5, 5, 5, 1031110484
2009 local web  Evaluation of the Design and Development of IT Tools in Education (Thomas C. Reeves) 4, 6, 2, 7, 1, 1, 5, 2, 4, 2, 2, 6326182

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Buch, Lehrmittelverlag

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Researching the Design and Evaluation of Information Technology Tools for Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 317 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.