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Beats Biblionetz - Texte

Game Making and Coding Fluency in a Primary Computing Context

Mick Chesterman
Zu finden in: Teaching Coding in K-12 Schools (Seite 171 bis 187), 2023 local web 
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iconZusammenfassungen

Teaching Coding in K-12 SchoolsThis chapter describes digital game making as an inclusive process to develop coding concepts and coding fluency. It outlines research which emerges from my work with young learners of ages 8–11 years which leverages the motivational and navigational affordances of enthusiast game-making communities and adapts them to more structured educational environments. I summarise the features of two game-making tools used in my study. Finally, this chapter contains an overview of the 3 M game-making learning design and links to extensive resources for learners and teachers.
Von Mick Chesterman im Buch Teaching Coding in K-12 Schools (2023) im Text Game Making and Coding Fluency in a Primary Computing Context

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
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Sasha Barab, Ann L. Brown, Susan McKenney, Thomas C. Reeves, Kurt Squire

Begriffe
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Digitalisierung, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education, Informatikunterricht in der Schule, Lernenlearning, Motivationmotivation, Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)primary school, Programmierenprogramming, Programmieren für KinderProgramming for kids
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Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2014 Handbook of Research on Educational Communications and Technology (J. Michael Spector, M. David Merrill, Jan Elen, M. J. Bishop) 6, 11, 1, 6, 3, 2, 4, 4, 5, 6, 3, 8882638970
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Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1992 local web  Design Experiments (Ann L. Brown) 14, 7, 12, 2, 8, 1, 5, 5, 8, 5, 4, 10371210665
2004 local web  Design-based research: Putting a stake in the ground (Sasha Barab, Kurt Squire) 7, 4, 5, 1, 4, 1, 2, 2, 4, 2, 5, 61436462
2014 local web  Educational Design Research (Susan McKenney, Thomas C. Reeves) 1, 6, 3, 12, 1, 2, 7, 3, 4, 4, 5, 71617261

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Auf dem WWW Game Making and Coding Fluency in a Primary Computing Context: Artikel als Volltext @ Springer (lokal: PDF, 522 kByte; WWW: Link OK )

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Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

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