Hololingo!A Game-Based Social Virtual Reality Application for Foreign Language Tandem Learning
Timo Ahlers, Cassandra Bumann, Ralph Kölle, Milica Lazović
Zu finden in: DELFI 2021 (Seite 37 bis 48), 2021
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Zusammenfassungen
Hololingo! is a Social Virtual Reality tandem app for real-time immersive distance learn-ing of German as a Foreign Language (GFL). The acquisition of discoursive oral language skills for applied authentic contexts is challenging for group-based classroom settings and is often outsourced to autonomous analogue tandem learning. We operationalise a Digital Game-Based Language Learning (DGBLL) approach for distance-learning which also relieves tandems from overstraining autonomy and self-guidance. Hololingo! supports tandems in their learning activities by providing entertaining communicative, collaborative, and didactically designed team tasks. These are embed-ded in a narrative adventure, target linguistic phenomena, and support the holistic acquisition of oral-discourse competencies and fluency. The combination of the tandem principle, immersive So-cial VR gamification, barrier-free access to a global pool of expert/native speakers, and a curricular connection through task selection facilitates language learning and provides transcultural contacts. App development follows a Design-Based-Research cycle of conception, implementation, and eval-uation.
Von Timo Ahlers, Cassandra Bumann, Ralph Kölle, Milica Lazović im Konferenz-Band DELFI 2021 (2021) im Text Hololingo! Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Susan McKenney , Thomas C. Reeves | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | E-LearningE-Learning , GamificationGamification , Sprachenlernenlanguage learning , Virtual Realityvirtual reality , World of Warcraft | ||||||||||||||||||
Bücher |
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Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Fremdsprache, Fremdsprachenlernen, Virtualität |
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Volltext dieses Dokuments
Hololingo! - A Game-Based Social Virtual Reality Application for Foreign Language Tandem Learning: Konferenzbeitrag als PDF (: , 1613 kByte; : ) |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.