/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Computational Thinking in the Mathematics Classroom

Fostering Algorithmic Thinking and Generalization Skills Using Dynamic Mathematics Software
Sylvia van Borkulo, Christos Chytas, Paul Drijvers, Erik Barendsen, Jos Tolboom
Publikationsdatum:
Zu finden in: WiPSCE '21, 2021
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

WiPSCE '21

There are increasing calls for mathematics teachers to foster computational thinking (CT) skills in their lessons and align them with existing curricula and national educational policies. Algorithmic thinking (AT) and generalization are two key elements of CT that are often underrepresented in traditional mathematics lessons. This study investigated how to address AT and generalization aspects in 12th-grade calculus lessons using the dynamic mathematics software GeoGebra. We present a six-lesson intervention designed by an interdisciplinary team of researchers and teachers with a background in computer science and mathematics education that aims to foster pre-university students’ AT and generalization skills in calculus lessons. We evaluated the intervention in a 15 students classroom in the Netherlands through the analysis of students’ workbooks, files, interviews, and the teacher’s logbook. The findings suggest that the intervention was favorably seen by both the teacher and the students, and that their learning and teaching experience was highly satisfactory. The most common challenges for successfully completing the designed material included issues related to getting familiar with GeoGebra, syntax, and effectively using conditional statements. Finally, we report on the learning and teaching experience and discuss strategies to address AT and generalization aspects for teachers who wish to address such CT aspects in mathematics lessons.

Von Sylvia van Borkulo, Christos Chytas, Paul Drijvers, Erik Barendsen, Jos Tolboom im Konferenz-Band WiPSCE '21 im Text Computational Thinking in the Mathematics Classroom (2021)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Jan Van den Akker, Karen Brennan, Evelyn Eastmond, Gerald Futschek, Koeno Gravemeijer, Yasmin B. Kafai, John Maloney, Susan McKenney, Amon Millner, Andrés Monroy-Hernández, Nienke Nieveen, Seymour Papert, Thomas C. Reeves, Mitchel Resnick, Eric Rosenbaum, Natalie Rusk, Jay Silver, Brian Silverman, Jeannette M. Wing

Begriffe
KB IB clear
computational thinkingcomputational thinking, Informatikcomputer science, Mathematikmathematics, NiederlandeThe Netherlands
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1982 local web  Mindstorms (Seymour Papert) 7, 17, 2, 4, 13, 4, 5, 3, 8, 13, 8, 1132847115814
2006 Educational Design Research (Jan Van den Akker, Koeno Gravemeijer, Susan McKenney, Nienke Nieveen) 3, 11, 1, 1, 4, 1, 1, 1, 6, 3, 3, 61106455
2006 Informatics Education - The Bridge between Using and Understanding Computers (Roland Mittermeir) 4, 12, 2, 4, 9, 1, 1, 2, 9, 2, 2, 52317051407
2014 Handbook of Research on Educational Communications and Technology (J. Michael Spector, M. David Merrill, Jan Elen, M. J. Bishop) 6, 11, 1, 6, 3, 2, 4, 4, 5, 6, 3, 8882638970
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 local web  Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 5, 18, 7, 6, 18, 1, 5, 3, 8, 7, 5, 1818521181212
2006 local web  Algorithmic Thinking (Gerald Futschek) 11, 2, 10, 1, 4, 7, 6, 1, 6, 3, 2, 7467313
2009 local web  Scratch: Programming for All (Mitchel Resnick, John Maloney, Andrés Monroy-Hernández, Natalie Rusk, Evelyn Eastmond, Karen Brennan, Amon Millner, Eric Rosenbaum, Jay Silver, Brian Silverman, Yasmin B. Kafai) 5, 12, 1, 1, 5, 1, 1, 3, 5, 2, 3, 686286969
2014 local web  Educational Design Research (Susan McKenney, Thomas C. Reeves) 1, 6, 3, 12, 1, 2, 7, 3, 4, 4, 5, 71617261

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Computational Thinking in the Mathematics Classroom: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 832 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.