/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Connecting Research and Practice

Teacher Inquiry and Design-Based Research
Susan McKenney, Natalie Pareja Roblin
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary EducationThe relationship between research and practice presents challenges across the field of education including in the use of Information and Communication Technology (ICT). Educators in the field often see research as being divorced from the reality of their daily practice. Teacher inquiry and design-based research offer opportunities to engage practitioners in research by making more direct links to their own practice. This chapter briefly introduces the broad range of opportunities and hurdles posed by technology integration in K-12 education, and then describes three crucial dimensions that influence the way educators perceive and handle technology use over time; these relate to teacher will, skill, and surrounding infrastructure. Thereafter, ways in which research-practice interactions might contribute to developing these dimensions are discussed, with specific attention to two kinds of interactions: teacher inquiry and design-based research. In addition to offering examples throughout the chapter, attention is also given to the fact that these two approaches used together can have productive synergies. The chapter concludes by pointing to new developments that hold potential implications for future work related to technology integration supported by teacher inquiry, or design-based research, or both.
Von Susan McKenney, Natalie Pareja Roblin im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Connecting Research and Practice

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Sasha Barab , Rhonda Christensen , Peggy A. Ertmer , Ricky Fluke , Gerald Knezek , Matthew J. Koehler , Susan McKenney , Punya Mishra , Anne T. Ottenbreit-Leftwich , Thomas C. Reeves

Begriffe
KB IB clear
design-based researchdesign-based research
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 local  The Cambridge Handbook of the Learning Sciences (R. Keith Sawyer) 5, 3, 5, 13, 3, 4, 14, 2, 9, 7, 6, 7 80 71 7 1241
2014 Handbook of Research on Educational Communications and Technology (J. Michael Spector, M. David Merrill, Jan Elen, M. J. Bishop) 8, 14, 2, 1, 1, 3, 11, 6, 11, 6, 6, 4 95 273 4 1035
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2003 local web  Testing a Will, Skill, Tool Model of Technology Integration (Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Ricky Fluke) 3, 7, 10, 3, 2, 3, 10, 2, 2, 9, 2, 4 15 5 4 633
2006 local web  Design-Based Research (Sasha Barab) 4, 3, 5, 1, 3, 3, 4, 5, 4, 6, 2, 1 1 10 1 466
2006 local  Technological Pedagogical Content Knowledge (Punya Mishra, Matthew J. Koehler) 9, 17, 3, 4, 4, 7, 16, 2, 12, 13, 7, 5 111 30 5 1081
2010 local web  Teacher Technology Change (Peggy A. Ertmer, Anne T. Ottenbreit-Leftwich) 7, 9, 9, 5, 1, 2, 6, 3, 4, 6, 3, 4 21 19 4 459
2014 local web  Educational Design Research (Susan McKenney, Thomas C. Reeves) 4, 5, 7, 7, 2, 1, 3, 3, 1, 2, 1, 2 16 1 2 283

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Connecting Research and Practice: Teacher Inquiry and Design-Based Research: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 239 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.