Connecting Research and PracticeTeacher Inquiry and Design-Based Research
Susan McKenney, Natalie Pareja Roblin
Zu finden in: Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 449 bis 462), 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The relationship between research and practice presents challenges across the field of education including in the use of Information and Communication Technology (ICT). Educators in the field often see research as being divorced from the reality of their daily practice. Teacher inquiry and design-based research offer opportunities to engage practitioners in research by making more direct links to their own practice. This chapter briefly introduces the broad range of opportunities and hurdles posed by technology integration in K-12 education, and then describes three crucial dimensions that influence the way educators perceive and handle technology use over time; these relate to teacher will, skill, and surrounding infrastructure. Thereafter, ways in which research-practice interactions might contribute to developing these dimensions are discussed, with specific attention to two kinds of interactions: teacher inquiry and design-based research. In addition to offering examples throughout the chapter, attention is also given to the fact that these two approaches used together can have productive synergies. The chapter concludes by pointing to new developments that hold potential implications for future work related to technology integration supported by teacher inquiry, or design-based research, or both.
Von Susan McKenney, Natalie Pareja Roblin im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Connecting Research and Practice Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Sasha Barab , Rhonda Christensen , Peggy A. Ertmer , Ricky Fluke , Gerald Knezek , Matthew J. Koehler , Susan McKenney , Punya Mishra , Anne T. Ottenbreit-Leftwich , Thomas C. Reeves | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | design-based researchdesign-based research | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
1 Erwähnungen
- ICILS 2018 #Deutschland - Computer- und informationsbezogene Kompetenzen von Schülerinnen und Schülern im zweiten internationalen Vergleich und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking (Birgit Eickelmann, Wilfried Bos, Julia Gerick, Frank Goldhammer, Heike Schaumburg, Knut Schwippert, Martin Senkbeil, Jan Vahrenhold) (2019)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Connecting Research and Practice: Teacher Inquiry and Design-Based Research: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 239 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.