/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Different Perspectives of Computer-Supported Collaborative Learning: The Case of the Software Design Project

Zu finden in: Vernetztes Lernen mit digitalen Medien (Seite 3 bis 17), 2000 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Yasmin B. Kafai

According to Koschmann (1996), the term of computer-supported collaborative learning came into existence about a decade ago reflecting theoretical changes in the field of educational technology. A central factor that triggered the emergence of CSCL was a different view of learning and instruction that put social issues in the center of study. Theoretical approaches such as social constructivism, sociocultural psychology or situated cognition use different metaphors for the social process but they represent the common ground for the design and study of CSCL Researchers and practitioners interested in these approaches started the CSCL conference in 1995. In 1999, the third CSCL meeting was held at Stanford University in Palo Alto and brought together educators, psychologists, anthropologists, computer scientists, and practitioners engaged in the development and study of computer-supported collaborative learning environments. While these different communities share a common theme, each of them approaches CSCL from a different perspective: some researchers presented developments of interface features and tools, other focused on classroom implementations and their challenges, and then others again examined patterns of interactions. We can learn from all of these perspectives because they tell an important piece of the CSCL story but it makes for a complex narrative because so many different aspects are under consideration and in need to be integrated—a common issue of any educational situation under investigation.

Von Yasmin B. Kafai im Konferenz-Band Vernetztes Lernen mit digitalen Medien (2000) im Text Different Perspectives of Computer-Supported Collaborative Learning: The Case of the Software Design Project

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
John Seely Brown , Ann L. Brown , Allan Collins , Sharon Derry , P. Duguid , Idit Harel , Yasmin B. Kafai , Susanne Lajoie

Begriffe
KB IB clear
Bildungeducation (Bildung) , CSCLComputer-Supported Collaborative Learning , Emergenzemergence , Konstruktivismusconstructivism , Psychologiepsychology , situated learning / situated cognitionsituated learning , Softwaresoftware , Universitätuniversity
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1990 Constructionism (Idit Harel, Seymour Papert) 8, 5, 1, 3, 4, 4, 8, 13, 2, 2, 2, 2 1274521548
1991 Children Designers (Idit Harel) 1, 5, 6, 3, 3, 3, 6, 8, 10, 1, 1, 3 19531047
1993 Computers as Cognitive Tools (Susanne Lajoie, Sharon Derry) 11, 2, 1, 5, 5, 5, 2, 5, 6, 8, 3, 2 2152859
1995 local web  Minds in Play (Yasmin B. Kafai) 1, 4, 11, 1, 5, 8, 5, 3, 7, 17, 2, 4 26334580
2006 local  The Cambridge Handbook of the Learning Sciences (R. Keith Sawyer) 1, 1, 7, 3, 3, 6, 5, 3, 5, 13, 3, 4 807141196
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1989 local web  Situated Cognition and the Culture of Learning (John Seely Brown, Allan Collins, P. Duguid) 1, 1, 1, 11, 1, 2, 11, 15, 1, 2, 1, 6 711161772
1990 Learning through Design and Teaching (Yasmin B. Kafai, Idit Harel) 2000
1992 local web  Design Experiments (Ann L. Brown) 2, 8, 1, 5, 5, 8, 5, 4, 10, 6, 3, 2 37122676
1995 local  Learning Through Design (Yasmin B. Kafai) 9, 2, 2, 7, 2, 4, 5, 12, 1, 1, 1, 2 382345
2006 local  Constructionism (Yasmin B. Kafai) 5, 9, 1, 4, 1, 6, 2, 5, 7, 12, 5, 2 15342721

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Hochschule

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZeitleiste

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.