Information, Communications, and Educational Technology Standards for Students, Teachers, and School LeadersLajeane G. Thomas, Donald G. Knezek
Zu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 333 bis 348), 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Today, information and communication technology (ICT) has made its way into industry, communication, education, work, and even recreation. Challenges exist not only in the acquisition and adoption of information and communication technology (ICT), but also the more complex task of using technology resources to effectively facilitate educational innovation and improvement (SIIA, 2002). Standards have been adopted in many nations to facilitate the systematic incorporation of ICT into students& educational experiences and into the skill sets of teachers and educational leaders. The International Society for Technology in Education (ISTE) has developed a comprehensive set of performance standards describing ICT knowledge and skills for student learning, for teaching, and for school administration (ISTE, 2002a; 2002). In this chapter rationales for these standards as well as the development context are interwoven with the presentation of the standards themselves.
Von Lajeane G. Thomas, Donald G. Knezek im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Information, Communications, and Educational Technology Standards for Students, Teachers, and School Leaders Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Innovationinnovation , LehrerInteacher , Lernenlearning , performance standardsperformance standards , Problemlösefähigkeitproblem solving skills , Schuleschool |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, content standards, Digitalisierung, Kinder, Minimalstandard, Regelstandard, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
2 Erwähnungen
- International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek) (2009)
- Teacher Technology Change - How Knowledge, Confidence, Beliefs, and Culture Intersect (Peggy A. Ertmer, Anne T. Ottenbreit-Leftwich) (2010)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Information, Communications, and Educational Technology Standards for Students, Teachers, and School Leaders: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 112 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.