Advancing Equity Through Educational Technology: Promising Practices for Adoption, Integration, and Use in K-12Molly B. Zielezinski, Linda Darling-Hammond
Zu finden in: Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 1081 bis 1098), 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
School technology access has become an issue of international priority. With increased access to technology on the horizon, educators stand at a crossroads. Do they continue with the status quo or attempt to use the rising technology levels to support those students who need it the most? The work in this chapter aims to contribute to this dialogue in two ways. First, it introduces the Digital Learning Ecosystem as an empirically grounded framework that provides a holistic perspective of the mutually interdependent variables shaping a technology-enabled learning environment. In addition to proposing the Digital Learning Ecosystem, this chapter continues the tradition of identifying and sharing promising research-based practices that are empirically linked to improved learning outcomes by underserved students.
Von Molly B. Zielezinski, Linda Darling-Hammond im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Advancing Equity Through Educational Technology: Promising Practices for Adoption, Integration, and Use in K-12 Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Marianne Bakia , Douglas Grimes , Karla Jones , Tina Matuchniak , Barbara M. Means , Robert Murphy , TCER Texas Center for Educational Research , Yukie Toyama , Mark Warschauer | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Advancing Equity Through Educational Technology: Promising Practices for Adoption, Integration, and Use in K-12: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 510 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.