Development of a Tablet-PC-based System to Increase Instructor-Student Classroom Interactions and Student LearningKimberle Koile, David Singer
Zu finden in: The Impact of Tablet PCs and Pen-based Technology on Education 2006, 2006
|
|
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This paper describes a pilot study for a Tablet-PC-based system, called the Classroom Learning Partner (CLP) that is being developed to support in-class formative assessment in large classes. The goal of CLP is to increase instructor-student interaction thereby increasing student learning. This pilot study is a first step: It evaluates the use of Tablet PCs and a Tablet-PC-based classroom presentation system in an introductory computer science class. The presentation system, Classroom Presenter [1], supports student wireless submission of digital ink answers to in-class exercises. In this study, we evaluate the hypothesis that the use of such a system increases student learning by: (1) increasing student focus and attentiveness in class, (2) providing immediate feedback to both students and instructor about student misunderstandings, (3) enabling the instructor to adjust course material in real-time based upon student answers to in-class exercises, (4) increasing student satisfaction. This pilot study evaluates each of the above four parameters by means of classroom observation, surveys, and interviews.
Von Kimberle Koile, David Singer im Konferenz-Band The Impact of Tablet PCs and Pen-based Technology on Education 2006 (2006) im Text Development of a Tablet-PC-based System to Increase Instructor-Student Classroom Interactions and Student Learning Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Computercomputer , Tablet PCTablet PC , Tablet PCs in educationTablet PCs in education |
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | DyKnow |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
2 Erwähnungen
- The Tablet PC Classroom - Erasing Borders, Stimulating Activity, Enhancing Communication (Judy Sneller) (2007)
- Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing - 11th IFIP TC 3 World Conference on Computers in Education, WCCE 2017, Dublin, Ireland, July 3-6, 2017 (Arthur Tatnall, Mary Webb) (2017)
Volltext dieses Dokuments
Development of a Tablet-PC-based System to Increase Instructor-Student Classroom Interactions and Student Learning: Artikel als Volltext (: , 47 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.