Learning Analytics for Formative Purposes A Decision Support Tool
Bent B. Andresen
Zu finden in: Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (Seite 269 bis 280), 2017
|
|
Zusammenfassungen
This paper deals with teacher-driven learning analytics in primary and secondary education. First, it examines the transformation of the teachers’ role in relation to learning analytics and provides evidence suggesting an approach where affinity groups of teachers, systematically analyse and gauge their efforts in relation to student’s performance. Second, it presents results of research, currently in progress, concerning the implementation of teacher-driven learning analytics in educational settings (here in Danish schools). It focuses, among other things, on students’ self-efficacy as a parameter to be analysed together with their academic performance. The notion of self-efficacy refers to students’ beliefs about their capabilities to solve given tasks and problems and the paper provides evidence suggesting that perceived self-efficacy is an indisputably important factor to analyse.
Von Bent B. Andresen im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text Learning Analytics for Formative Purposes Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | John Hattie | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | learning analyticslearning analytics , Schuleschool , Selbstwirksamkeitself efficacy , Teaching and Learning International Survey (TALIS) | ||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | LehrerIn, Unterricht |
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
- OECD Digital Education Outlook 2021 - Pushing the frontiers with AI, blockchain, and robots (OECD Organisation for Economic Co-operation and Development) (2021)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Learning Analytics for Formative Purposes: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 181 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.