Computational Thinking in Primary Schools Theory and Causal Models
Christine Bescherer, Andreas Fest
Zu finden in: Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (Seite 663 bis 667), 2017
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Zusammenfassungen
During a one-year-subproject, student teachers develop and pilot learning scenarios and materials in mathematics classrooms for third and fourth graders fostering ‘Computational Thinking’. To evaluate these interventions regarding the impact on the student teachers as well as the schoolchildren ‘impact models’ are used. These models based on program impact theory will be continuously refined to converge to a ‘proof of the success’ of the project.
Von Christine Bescherer, Andreas Fest im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text Computational Thinking in Primary Schools Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Seymour Papert , Jeannette M. Wing | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | computational thinkingcomputational thinking , Kinderchildren , LehrerInteacher , Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)primary school , Schuleschool | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
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Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Eltern, Lernen, Schweiz, Unterricht |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.