/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Experiential Learning

Beyond the Classroom and Connecting with the Industry
Waqar Haque
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and ComputingTo address dynamic needs of the industry, student learning must extend beyond the classroom. Considering the packed nature of traditional curriculum and logistics, incorporating new courses is challenging. A model is presented where the desired learning is acquired by engaging students in research partnerships, and without unduly extending the duration of their degree program. The success of this model has been demonstrated over many years by deployment of a variety of solutions for a diverse group of stakeholders, and an ever-growing demand for expansion. A few selected projects are presented in this paper to illustrate the skills acquired by students which include training in state-of-the-art technologies, creative thinking, research publications, and prospects for immediate hiring upon graduation. The benefits to faculty and industrial partners are also highlighted. Finally, the paper presents the challenges encountered which range from space, turnovers, transitioning, data access and perception of shadow IT. The ideas presented are applicable to all emerging areas.
Von Waqar Haque im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text Experiential Learning

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Experiential Learning: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 1878 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.