/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Online Teacher Education

Transforming Teachers’ Knowledge for Teaching with Digital Technologies
Margaret L. Niess
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and ComputingThis case study focuses teacher education toward the design of online learning educational environments to guide in-service teachers’ development of technological pedagogical content knowledge (TPACK), the knowledge for effectively integrating technologies in their classroom instruction. This study describes a researcher-designed learning trajectory instructional approach that highlights key online instructional features that guide teachers in improving and refining their TPACK. In an online Masters’ degree program, the research-based learning trajectory transforms teachers’ knowledge for teaching mathematics with technologies by focusing on the development of their knowledge-of-practice through “systematic inquiry about teaching” with technology that considers “learners and learning, subject matter and curriculum, and schools and schooling” [6]. The multiple case, descriptive study provides a rich description of how the features of the learning trajectory influence nine K-12 teacher participants’ thinking about their own thinking with the technology for learning mathematics and their thinking about their students’ thinking and understanding when learning with multiple technologies. The study concludes by proposing that teacher educators consider incorporating such a researcher-designed learning trajectory instructional approach to interweave descriptive tasks with specific pedagogical strategies in order to enhance teachers’ knowledge for teaching their content with technology – their TPACK.
Von Margaret L. Niess im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text Online Teacher Education

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Matthew J. Koehler , Punya Mishra , Donald A. Schön

Begriffe
KB IB clear
LehrerInteacher , LehrerInnen-Bildungteacher training , TPCK-ModellTPACK framework
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1983 local  The Reflective Practitioner (Donald A. Schön) 4, 2, 5, 5, 4, 9, 12, 5, 2, 10, 4, 6 55 8 6 908
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 local  Technological Pedagogical Content Knowledge (Punya Mishra, Matthew J. Koehler) 9, 5, 4, 9, 17, 3, 4, 4, 7, 16, 2, 12 105 30 12 1056

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Online Teacher Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 939 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.