/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

A Survey of the Prior Programming Experience of Undergraduate Computing and Engineering Students in Ireland

Past Developments and Future Directions
Glenn Strong, Catherine Higgins, Nina Bresnihan, Richard Millwood
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and ComputingIt has become apparent that increasing numbers of students arriving into undergraduate computing and engineering degree programmes in Irish 3rd-level institutions have prior experience of computer programming. As the extent of this prior exposure as well as its nature, origins, and usefulness is not known beyond anecdotal evidence, an annual survey of prior programming experience of freshman undergraduates who study programming as part of their degree has been designed and administered. This paper reports on the first two years of this survey in 2015 and 2016. It found that around one third had some prior experience of programming with nearly half of that group reporting a reasonable level of fluency in one or more languages. The authors expect that the effect of proposed changes to primary and 2nd-level curricula alongside the increasing popularity of informal programming clubs will be increasingly felt in coming years and therefore plan to continue and extend the survey in order to clarify the effect of such developments. The results should be of interest to 3rd-level educators in the planning of curriculum and teaching practice.
Von Glenn Strong, Catherine Higgins, Nina Bresnihan, Richard Millwood im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text A Survey of the Prior Programming Experience of Undergraduate Computing and Engineering Students in Ireland

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Marianne Goodfellow , Päivi Kinnunen , Elinor M. Madigan , Maija Marttila-Kontio , Erkki Pesonen , Jeffrey A. Stone

Begriffe
KB IB clear
Programmierenprogramming
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2007 SIGCSE 2007 (Ingrid Russell, Susan M. Haller, J. D. Dougherty, Susan H. Rodger) 32 343 0 0
2013 Koli Calling 2013 (Mikko-Jussi Laakso, Simon) 2, 2, 4, 4, 2, 6, 11, 1, 1, 8, 2, 5 10 91 5 410
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2007 local web  Gender, Perceptions, and Reality (Elinor M. Madigan, Marianne Goodfellow, Jeffrey A. Stone) 6, 8, 3, 3, 6, 11, 3, 1, 1, 4, 2, 4 2 6 4 494
2013 local web  Getting to know computer science freshmen (Päivi Kinnunen, Maija Marttila-Kontio, Erkki Pesonen) 1, 1, 2, 4, 5, 7, 9, 2, 3, 4, 4, 2 2 8 2 255

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.