Primary School Students’ Choices in Writing Opinion Essays Using ICT Combined with Self-Regulated Strategies
Catarina Liane Araújo, António J. Osório, Ana Paula Loução Martins
Zu finden in: Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (Seite 323 bis 334), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The process of learning how to write is a demanding, slow, and complex process. Primary school students often experience problems in writing and, therefore, teachers should provide scientifically validated strategies to empower their performance, such as Self-Regulated Strategy Development (SRSD). Reflecting on the changes in the social reality and students’ personal interests, the inclusion of Information and Communication Technologies (ICT) in the educational context and practice in writing has also become exceedingly relevant. However, using ICT associated to other teaching methodologies is not always explored in the classroom. In a quasi-experimental study, 178 fourth grade students participated in an opinion essay writing intervention, during 12 weeks (90 min/week), using SRSD instruction model (n = 89) and an ICT variant of SRSD called SRSD + ICT model (n = 89). We analyzed the impact of these two interventions through the analysis of opinion texts produced, by handwriting, for students one week before and one week after the intervention according to the elements, quality, number of words and number of linking words. Both showed positive results in the students’ writing skills, although the results from the SRSD + ICT model were better. These results reinforce the pertinence and usefulness of this model in the teaching-learning process of writing that should be discussed and tested in different contexts.
Von Catarina Liane Araújo, António J. Osório, Ana Paula Loução Martins im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text Primary School Students’ Choices in Writing Opinion Essays Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | LehrerInteacher , Lernenlearning , Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)primary school |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Kinder, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Primary School Students’ Choices in Writing Opinion Essays: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 628 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.