Ontology-Based Backward Learning Support SystemMasao Okabe, Masashi Umezawa, Takahira Yamaguchi
Zu finden in: Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (Seite 398 bis 408), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
One of the main goals of introductory courses of a university is to make freshmen well prepared for subsequent intermediate courses. But nowadays it becomes difficult because academic skills of freshmen differ very much. To resolve this problem, this paper proposes an ontology-based backward learning support system called EduGraph. If a student cannot understand some learning item, EduGraph, based on its ontology, suggests him or her prerequisites for understanding the item, and he or she can learn them using EduGraph. For the student, to understand the incomprehensible item can be a short-term goal because prerequisites for it are suggested, and he or she is expected to keep intrinsically motivated to understand the item. EduGraph can also support a student to organize what he or she learns into his or her integrated knowledge, because its ontology is based on a well-designed upper ontology for learning and can organize learning items properly. Actual applications to several introductory courses from 2015 suggest that EduGraph is effective.
Von Masao Okabe, Masashi Umezawa, Takahira Yamaguchi im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text Ontology-Based Backward Learning Support System Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | D.P. Ausubel , Tom Gruber | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Lernenlearning , Ontologieontology | ||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Ontology-Based Backward Learning Support System: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 894 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.