Review and Discussion of Children’s Conceptions of ComputersErstpublikation in: Journal of Science Education and Technology volume 25, pages274–283(2016)
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit mehr als 9 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Today’s children grow up surrounded by computers. They observe them, interact with them and, as a consequence, start forming conceptions of how they work and what they can do. Any constructivist approach to learning requires that we gain an understanding of such preconceived ideas and beliefs in order to use computers as learning tools in an effective and informed manner. In this paper, we present five such conceptions that children reportedly form about computers, based on an interdisciplinary literature review. We then evaluate how persistent these conceptions appear to be over time and in light of new technological developments. Finally, we discuss the relevance and implications of our findings for education in the contexts of conceptual pluralism and conceptual categorisation.
Von Michael T. Rücker, Niels Pinkwart im Text Review and Discussion of Children’s Conceptions of Computers (2016) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Tzu-Yi Chen , Gary Lewandowski , Robert McCartney , Marina Papastergiou , Kate Sanders , Beth Simon , Sherry Turkle | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Computercomputer , Informatikcomputer science , Kinderchildren | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Eltern, Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik), Schule |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
9 Erwähnungen
- Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing - 11th IFIP TC 3 World Conference on Computers in Education, WCCE 2017, Dublin, Ireland, July 3-6, 2017 (Arthur Tatnall, Mary Webb) (2017)
- 66. Education in the Digital Networked World - Towards Defining Measures for Improved Quality of Teaching and Learning in the First Year of Computer Science Studies (Torsten Brinda, Ira Diethelm)
- Informatische Bildung zum Verstehen und Gestalten der digitalen Welt - 17. GI-Fachtagung Informatik und Schule (Ira Diethelm) (2017)
- Alltagsvorstellungen in der Informatik - Erhebungsmethodik und Implikation für den Unterricht (Michael T. Rücker, Nils Pancratz, Carolin Gold-Veerkamp, Niels Pinkwart, Torsten Brinda)
- Ein Modell zur Analyse von Vorstellungen über Roboter und ihrer Funktionsweise (Kathrin Müller, Carsten Schulte)
- Informatics in Schools: Engaging Learners in Computational Thinking - 13th International Conference, ISSEP 2020, Tallinn, Estonia, November 16-18, 2020 Proceedings (Külli Kori, Mart Laanpere) (2020)
- Tips and Tricks for Changing the Way Young People Conceive Computer Science (Cécile Lombart, Anne Smal, Julie Henry)
- Vorstellungen von Lernenden zum Aufbau von Informatiksystemen - eine multimethodische Untersuchung von Lernvoraussetzungen zum Denken in Teilen von Ganzen (Nils Pancratz) (2021)
- Programmieren in der Grundschule - Eine Design-Based-Research-Studie (Katharina Geldreich) (2023)
- A literature review of children’s and youth’s conceptions of the internet (Parvaneh Babari, Michael Hielscher, Peter Adriaan Edelsbrunner, Martina Conti, Beat Döbeli Honegger, Eva Marinus) (2023)
- WIPSCE '23 - The 18th WiPSCE Conference on Primary and Secondary Computing Education Research (Sue Sentance, Mareen Grillenberger) (2023)
- «What Is Inside a Computer?» - Preconceptions About Computer Principles in 6-9-Graders (Anna Yaghobová, Anna Drobná, Marek Urban, Cyril Brom) (2023)
- Finnish 5th and 6th graders’ misconceptions about artificial intelligence (Pekka Mertala, Janne Fagerlund) (2024)
Volltext dieses Dokuments
Review and Discussion of Children’s Conceptions of Computers: Artikel als Volltext (: , 321 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.