«What Is Inside a Computer?»Preconceptions About Computer Principles in 6-9-Graders
Anna Yaghobová, Anna Drobná, Marek Urban, Cyril Brom
Publikationsdatum:
Zu finden in: WIPSCE '23, 2023
|
|
Zusammenfassungen
The new computer science curriculum in Czechia for grades 6 to 9 accentuates, among others, the topic of computer principles, i.e., how computers work internally. For various reasons, there is a lack of teaching materials in Czechia that deal with this topic and support teachers in their teaching. To create quality materials, as a first step, we wanted to discover children’s preconceptions about computer principles. To this end, we conducted semi-structured interviews with 53 children about how computers work, what parts they comprise of, and how these parts communicate and work with each other. After completing an inductive thematic analysis, we found around 260 preconceptions. Based on their occurrence we performed a non-hierarchical cluster analysis and identified three groups of participants according to their level of knowledge (i.e., experts, who are able to understand the majority of abstract concepts; moderate, who understand some abstract concepts; and naïve, who do not understand the vast majority of abstract concepts). This poster presents preliminary findings from our study.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Niels Pinkwart , Michael T. Rücker | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Computercomputer , Informatikcomputer science , Informatik-Didaktikdidactics of computer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , Informatikunterricht in der Schule , Kinderchildren , LehrerInteacher , Schuleschool | ||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Eltern, Lernen, Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4), Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
"What Is Inside a Computer?": Fulltext at the ACM Digital Library (: , 417 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.