Tips and Tricks for Changing the Way Young People Conceive Computer ScienceCécile Lombart, Anne Smal, Julie Henry
Zu finden in: Informatics in Schools: Engaging Learners in Computational Thinking (Seite 79 bis 93), 2020
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Many youths have an incomplete perception of what computer science is, which leads to a lack of interest in studies on information and communication technologies. However, there is a large gap to be filled in terms of jobs in this field. It is therefore important to make young people aware of what computer science is about and of the jobs associated with it, specifically at this age as they do not yet have a precise vision of their future career. To meet this challenge, workshops have been organized to expose 12 to 15-year-olds to the basic concepts of computer science and ist subfields, such as programming, robotics, computer networking, artificial intelligence, and cybersecurity. Over three years, data were collected to measure the influence of hands-on workshops conducted in the classroom on young people’s conceptions. The workshops offered an introduction to a field of computer science poorly understood by most young people. Analysis of the data collected from more than 200 pupils across six different schools shows the important role played by both the themes addressed and the teacher’s discourse. In particular, comparisons with workshops conducted by experts highlight the problem of the lack of teacher training.
Von Cécile Lombart, Anne Smal, Julie Henry im Konferenz-Band Informatics in Schools: Engaging Learners in Computational Thinking (2020) im Text Tips and Tricks for Changing the Way Young People Conceive Computer Science Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Mordechai Ben-Ari , Maureen Biggers , Anne Brauer , Torsten Brinda , Amy Bruckman , Mark Guzdial , Michael Hewner , Niels Pinkwart , Hermann Puhlmann , Michael T. Rücker , Carsten Schulte , Sarita Yardi , Tuba Yilmaz | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fragen KB IB clear | Wie ist das Bild/Image der Informatik? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Fehlvorstellungen / misconceptions , Informatikcomputer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , Künstliche Intelligenz (KI / AI)artificial intelligence , micro:bit , Programmierenprogramming | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Fehlvorstellungen beim Programmieren, Informatik-Didaktik, Informatikunterricht in der Schule, Intelligenz |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zeitleiste
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Tips and Tricks for Changing the Way Young People Conceive Computer Science: Artikel als Volltext @ Springer (: , 247 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.