Shaping Future Digital Citizens in Aotearoa/New Zealand SchoolsVision and Challenges
Nicki Dabner
Zu finden in: Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (Seite 13 bis 18), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The New Zealand Ministry of Education promotes the use of digital technologies in schools to support future-focused learning and to achieve the vision for New Zealand young people, as stated in the national school curriculum document, to become confident, connected, actively involved, lifelong learners. This vision statement, extended in meaning since its inception in 2007 to further encompass the development of digital citizens, has influenced the strategic direction for educational developments in New Zealand and is supported by a range of Ministry of Education initiatives. However, a number of challenges have arisen that impact the ability for New Zealand educators to fully implement this vision in schools. This short paper presents a review of literature that illustrates the vision for young citizens in New Zealand, and describes some current challenges faced by New Zealand educators as they aim to realize this vision in complex digitally enhanced environments.
Von Nicki Dabner im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text Shaping Future Digital Citizens in Aotearoa/New Zealand Schools Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Shaping Future Digital Citizens in Aotearoa/New Zealand Schools: Vision and Challenges: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 101 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.