Determinants of Mobile Learning in Indigenous/Cultural ContextsThe Phenomenon in Canadian First Nations
Ben Akoh
Zu finden in: Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (Seite 24 bis 34), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This goal of this qualitative study was to identify the determinants that assist post-secondary Indigenous learners in an isolated fly in-only community to adapt and orient themselves between Eurocentric and Indigenous ways of learning. Digital technology (specifically mobile devices) was used to produce documentation for their adaptation and orientation. The outcomes of the study produced determinants that informed learning with digital technology in the research context. Informants showed a deep understanding of the problem, they were well meaning, eager and responsive to the study. The problem was more complex and participant responses indicated that rethinking and restructuring of the goals and tentative solutions for successful learning were needed. The solutions cannot be simply more technology or more pedagogy. Future research is key, but those research efforts must enter the community with a truly open mind and without any pre-fixed solutions.
Von Ben Akoh im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text Determinants of Mobile Learning in Indigenous/Cultural Contexts Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Mohamed Ally , Marshall McLuhan | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | mobile learningmobile learning | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
|
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Determinants of Mobile Learning in Indigenous/Cultural Contexts: The Phenomenon in Canadian First Nations: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 132 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.