Adolescents’ Internet AttitudesA Study in an Experimental Greek Secondary School
Kleopatra Nikolopoulou
Zu finden in: Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (Seite 35 bis 44), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This paper regards a validation study aiming to investigate secondary school pupils’ internet attitudes. An 18-item questionnaire was administered to 260 adolescents (12–15 years old) of an experimental school, in Greece. Four factors were extracted: “affection”, “perceived usefulness”, “perceived control” and “behaviour”. The factorial structure of the questionnaire was revealed. The majority of the pupils expressed strong perceptions towards the usefulness of the internet. Over 90% of the adolescents believe that the internet can allow them to do more interesting and imaginative work and that it helps them acquire relevant information. Gender and age were not significantly correlated to the factors. The frequency of internet use had positive correlations with the factor “Behaviour”. “Perceived control” was statistically significant correlated with each of the factors “Affection” and “Perceived usefulness”. The findings are discussed within the context of the safe introduction of digital tools ecosystems of this experimental school in Greece.
Von Kleopatra Nikolopoulou im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text Adolescents’ Internet Attitudes Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Adolescents’ Internet Attitudes: A Study in an Experimental Greek Secondary School: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 128 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.