/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Adolescents’ Internet Attitudes

A Study in an Experimental Greek Secondary School
Kleopatra Nikolopoulou
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and ComputingThis paper regards a validation study aiming to investigate secondary school pupils’ internet attitudes. An 18-item questionnaire was administered to 260 adolescents (12–15 years old) of an experimental school, in Greece. Four factors were extracted: “affection”, “perceived usefulness”, “perceived control” and “behaviour”. The factorial structure of the questionnaire was revealed. The majority of the pupils expressed strong perceptions towards the usefulness of the internet. Over 90% of the adolescents believe that the internet can allow them to do more interesting and imaginative work and that it helps them acquire relevant information. Gender and age were not significantly correlated to the factors. The frequency of internet use had positive correlations with the factor “Behaviour”. “Perceived control” was statistically significant correlated with each of the factors “Affection” and “Perceived usefulness”. The findings are discussed within the context of the safe introduction of digital tools ecosystems of this experimental school in Greece.
Von Kleopatra Nikolopoulou im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text Adolescents’ Internet Attitudes

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Adolescents’ Internet Attitudes: A Study in an Experimental Greek Secondary School: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 128 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.