Investigating the Role of Computing Education for Informed Usage Decision-Making Publikationsdatum:
Zu finden in: WIPSCE '23, 2023
|
|
Zusammenfassungen
Every person is confronted with multiple usage decisions, especially in the context of digital systems. The challenge for computing education is to enable students to make these decisions in an “informed” manner, which is considered a key competence needed to become a responsible citizen. As a first step within our research project, we report an attempt, inspired by healthcare research, to measure informed usage decisions by calculating a score indicating the “informedness” of a decision. We evaluate and discuss our method based on a first findings from a field test with 28 students.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Torsten Brinda , Ira Diethelm , Luisa Gebhardt , Hannes Hartenstein , Florian Jacob , Marc Leinweber | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Dagstuhl DreieckDagstuhl triangle , Demokratiedemocracy , Deutschlandgermany , learning analyticslearning analytics , Open SourceOpen Source , technology acceptance model (TAM)technology acceptance model | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Anwendungsorientierte Perspektive, Gesellschaftlich-kulturelle Perspektive, Technologische Perspektive |
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Investigating the Role of Computing Education for Informed Usage Decision-Making: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 409 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.