/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Educational Support on Computing and Informatics as Means of Empowering Disadvantaged Young People in Developed Countries

Development of an Instrument and First Results
Toshinori Saito
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and ComputingThe paper discusses a research into civil empowerment in a developed country through promoting learning opportunities of computing and informatics based on a question as follows: What kind of possibility and limitation can be found in educational support on computing and informatics as a means of empowerment and social inclusion of socially disadvantaged youths in developed countries? For the question, following action research methodology, the author had joined a group’s activity of helping social participation of disadvantaged youths in a mid-sized city in Japan and engaged in supporting learning computing. We found that creative aspects of computing had involved the youths into autonomous learning of computing; however, their expanded capacities of computing hadn’t obviously been converted into their motivation for social participation. It suggests that more holistic support enabling them to find the meaning of learning computing in context should be designed and practiced for their further empowerment.
Von Toshinori Saito im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text Educational Support on Computing and Informatics as Means of Empowering Disadvantaged Young People in Developed Countries

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Anna Beata Kwiatkowska, Carsten Schulte, Maciej M. Syslo

Begriffe
KB IB clear
action researchaction research, Lernenlearning, Motivationmotivation
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2013 local web  Informatics in Schools - Sustainable Informatics Education for Pupils of all Ages (Ira Diethelm, Roland T. Mittermeir) 2, 12, 3, 13, 1, 5, 7, 1, 5, 4, 5, 48944540
2013 Proceedings of the 8th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE '13, Aarhus, Denmark, November 11-13, 2013 (Michael E. Caspersen, Maria Knobelsdorf, Ralf Romeike) 3, 9, 2, 8, 2, 1, 4, 3, 4, 5, 3, 4271614400
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2013 Informatics for All High School Students (Anna Beata Kwiatkowska) 5, 3, 9, 1, 9, 1, 5, 4, 4, 3, 6, 3163295
2013 local web  Reflections on the role of programming in primary and secondary computing education (Carsten Schulte) 2, 16, 5, 5, 1, 2, 5, 2, 2, 4, 4, 63116263

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.