/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Mobile Technologies Supporting Professional Learning Communities Within Pre-service Teacher STEM Education

Duncan Symons, Christine Redman, Jo Blannin
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and ComputingOver a three-year period, academics from the Melbourne Graduate School of Education, The University of Melbourne, have partnered with a range of academics to facilitate an elective subject for pre-service teachers (PSTs). These academics include staff from the Faculty of Science (The University of Melbourne), the Victorian Space Science Education Centre (VSSEC) and the Gene Technology Access Centre (GTAC) Together we have sought to develop and strengthen their teaching in the area of STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) education. Students in this subject were supported to develop 21st century skills that enabled them to work effectively in Professional Learning Communities (PLCs). Pre-service teachers observed and responded to each other’s teaching providing real time feedback using ‘Padlet’ (a readily available web based application). Following each lesson students used the resultant ‘Padlet’ data as a prompt to promote reflective discussion. We analyse excerpts of Pre-service teacher responses to an online survey as a means to gain some understanding of their perception of working in this way. Additionally, Padlet feedback was thematically analysed in an effort to understand how teacher candidates focussed their feedback and limitations of this approach to facilitating professional development. Through adoption of this tool, critical collaborative reflection was fostered.
Von Duncan Symons, Christine Redman, Jo Blannin im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text Mobile Technologies Supporting Professional Learning Communities Within Pre-service Teacher STEM Education

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.