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Beats Biblionetz - Bücher

Serious Games

Games that educate, train and inform
David Michael, Sande Chen , local 
Buchcover

iconZusammenfassungen

Serious GamesLearn how to take the skills and knowledge you use to make games for entertainment to make serious games: games for education, training, healing, and more. Serious Games: Games That Educate, Train, and Inform teaches game developers how to tap into the rapidly expanding market of serious games. Explore the numerous possibilities that serious games represent such as the ability to teach military training in a non-lethal environment and the ability to convey a particular political viewpoint through a game's storyline. You'll get a detailed overview of all of the major markets for serious games, including the military, educators, government agencies, corporations, hospitals, non-profit organizations, religious groups, and activist groups. Discover the goals of each market, the types of games on which they focus, and market-specific issues you need to consider. Case studies of how professionals in these various markets utilize games provide ideas and inspiration as well as credibility for serious games. Serious Games shows you how to apply your game development skills to a new and growing area and also teaches you techniques to make even entertainment-based games richer and more meaningful.
Von Klappentext im Buch Serious Games (2006)

iconDieses Buch erwähnt ...


Begriffe
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serious gamesserious games

iconZitationsgraph

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iconZeitleiste

icon17 Erwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconCo-zitierte Bücher

Buchcover

Rules of Play

Game Design Fundamentals

(Katie Salen, Eric Zimmerman) (2003)  local 
Buchcover

The Multiplayer Classroom

Designing Coursework as a Game

(Lee Sheldon) (2011) local 
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Reality Is Broken

Why Games Make Us Better and How They Can Change the World

(Jane McGonigal) (2011) local 
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The Gamification of Learning and Instruction

Game-based Methods and Strategies for Training and Education

(Karl M. Kapp) (2012) local 
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The Gamification of Learning and Instruction Fieldbook

Ideas into Practice

(Karl M. Kapp) (2013) local 
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Lifelong Kindergarten

Cultivating Creativity through Projects, Passion, Peers, and Play

(Mitchel Resnick) (2017)  local 
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Computational Thinking in Education

A Pedagogical Perspective

(Aman Yadav, Ulf Dalvad Berthelsen) (2021) local 

iconVolltext dieses Dokuments

Serious Games: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 37519 kByte)

iconStandorte  Eine Liste von Orten, wo das Objekt physisch vorhanden ist.

Nina

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel   Format Bez. Aufl. Jahr ISBN          
Serious Games E - - 0 1592006221 Swissbib Worldcat Bestellen bei Amazon.de Buy it now!

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.