Requirements for Mobile Learning in Vocational Training in the Field of Mechanical EngineeringAdrian Wilke
Zu finden in: Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (Seite 104 bis 113), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Learning and working tasks in vocational education and training (VET) in the field of mechanical engineering comprise theoretical knowledge and practical activities, for instance, manufacturing a workpiece using a CNC turning machine. To clarify the requirements of these extensive tasks and the support by a mobile application, trainers of companies with training facilities were interviewed. The results of a qualitative content analysis with regard to application and task areas, communication patterns, learning materials, and expectations towards mobile learning are described in this article. Additionally, the resulting practical experiences and the expectations of trainers are included in an instructional design for the support of formal learning and working tasks in VET.
Von Adrian Wilke im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text Requirements for Mobile Learning in Vocational Training in the Field of Mechanical Engineering Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Requirements for Mobile Learning in Vocational Training in the Field of Mechanical Engineering: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 738 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.