Name |
Ist AutorIn von |
wird erwähnt in |
Amr Ibrahim |
IT and Educational Policy in North Africa and Middle East Region (2009)
| Siehe IT and Educational Policy in North Africa and Middle East Region (2009)
|
Mohamed Ibrahim |
Investigating the Effect of Using E-portfolio On Preservice Teachers’ Self-efficacy, Proficiency and Intention to Use Technology in their Future Classroom (2018)
| Siehe Investigating the Effect of Using E-portfolio On Preservice Teachers’ Self-efficacy, Proficiency and Intention to Use Technology in their Future Classroom (2018)
|
Daniel Ichbiah |
Die Microsoft-Story (1993)
| Siehe Die Microsoft-Story (1993)
|
Michelle Ichinco |
Identifying Learning Trajectories in Self-Directed Programming (2019)
| Siehe Identifying Learning Trajectories in Self-Directed Programming (2019)
|
Konsortium icils.ch |
Schweiz First Findings (2014)
| Siehe Schweiz First Findings (2014)
|
ICT-COM ICT-Kommission der SATW |
Siehe ICT-COM ICT-Kommission der SATW |
Siehe ICT-COM ICT-Kommission der SATW |
ICT-Kompetenzzentrum TOP |
Siehe ICT-Kompetenzzentrum TOP |
Siehe ICT-Kompetenzzentrum TOP |
ICTswitzerland |
digitale agenda 2.0 (2013)
Memorandum zur fehlenden Informatikausbildung in unseren Schulen (2011)
Digitale Kompetenzen benötigen mehr Verbindlichkeit im Lehrplan 21! (2013)
E-Learning in der Unterrichtspraxis aus theoretisch-empirischer Sicht (2013) (erschienen in Digitale Medien und Schule (Buch))
| |
Martina Ide |
Spuren digitaler Artikulationen (2022)
| Siehe Spuren digitaler Artikulationen (2022)
|
Nancy Ide |
Interdisciplinary Majors Involving Computer Science (1991) (erschienen in Computer Science Education 2/1991)
| |
Til-Sebastian Idel |
Handbuch Schulforschung (2021)
Schulpraktische Studien und Professionalisierung (2021)
Schulkultur (2022)
| |
Heiko Idensen |
Hyper-Scientifiction (1999) (erschienen in Hyperfiction)
| |
Marie Iding |
Conceptual change and epistemological belief framework for web site credibility instruction (2012) (erschienen in WIPSCE '12)
| |
Yukio Idosaka |
New Methodology of Information Education with «Computer Science Unplugged» (2008)
A CS unplugged design pattern (2009) (erschienen in SIGCSE 2009)
| |
Sufian Idris |
Evaluating the effectiveness of a pattern application support tool for novices (2010) (erschienen in ITiCSE 2010)
| |
Dirk Ifenthaler |
Siehe Dirk Ifenthaler |
Siehe Dirk Ifenthaler |
Maurice Iffländer Rodriguez |
The Impact of Guidance and Feedback in Game-Based Computational Thinking Environments (2021)
| Siehe The Impact of Guidance and Feedback in Game-Based Computational Thinking Environments (2021)
|
IFLA Study Group on the Functional Requirements for Bibliographic Records |
Functional Requirements for Bibliographic Records (1998)
| Siehe Functional Requirements for Bibliographic Records (1998)
|
Marianus Ifland |
Geführtes Tutorsystem mit Unterstützung zunehmender Selbstständigkeit zur Modellierung von UML-Klassendiagrammen (2012) (erschienen in DeLFI 2012) WARP - ein Trainingssystem für UML-Aktivitätsdiagramme mit mehrschichtigem Feedback (2014) (erschienen in DeLFI 2014) ÜPS - Ein autorenfreundliches Trainingssystem für SQLAnfragen (2014) (erschienen in DeLFI 2014) Nutzung elektronischer Prüfungsfragesammlungen (2012)
CaseTrain (2009)
| |
Christian Igel |
Data, Knowledge, and Computation (2021)
| Siehe Data, Knowledge, and Computation (2021)
|
Christoph Igel |
Bildungsräume (2017)
DeLFI 2017 (2017)
Schule gestalten (2019)
| |
Christian Igelbrink |
Aspekte einer Grundbildung Medien in den gesellschaftskundlichen Fächern Geschichte und Erdkunde (2014) (erschienen in Grundbildung Medien in pädagogischen Studiengängen) Neue Medien in der politischen Bildung (2014) (erschienen in Grundbildung Medien in pädagogischen Studiengängen) Strukturierte Urteilsbildung in der digitalen Kultur (2014)
| |
Boris Igic |
A Biology-themed Introductory CS Course at a Large, Diverse Public University (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Nadja Igler |
Realitätsprüfung für Bildungsrechner XO (2009)
| Siehe Realitätsprüfung für Bildungsrechner XO (2009)
|
Ana Iglesias |
Accessible interface for multimedia presentation in inclusive education (2007) (erschienen in ITiCSE 2007) Using accessible digital resources for teaching database design (2008) (erschienen in ITiCSE 2008) APEINTA (2009) (erschienen in ITiCSE 2009)
| |
Dorothea Iglezakis |
Hilfreiche Hilfe? - Adaptives Learning-on-Demand (2008) (erschienen in DeLFI 2008)
| |
Stefan Iglhaut |
what if? (2007)
| Siehe what if? (2007)
|
J. Ignacio Castelló-Gómez |
AnLex and AnSin (1997) (erschienen in SIGCSE 1997)
| |
Michael Ignatieff |
Volksherrschaft ist keine Menuleiste (2014)
| Siehe Volksherrschaft ist keine Menuleiste (2014)
|
Petri Ihantola |
Siehe Petri Ihantola |
Siehe Petri Ihantola |
Wolfgang Ihbe |
Lernen mit Multimedia (2001) (erschienen in Neue Medien)
| |
Jutta Ihle |
e-learning am Ausbildungzentrum Insel II (2005)
| Siehe e-learning am Ausbildungzentrum Insel II (2005)
|
Pascal Ihle |
Philip Mosimann: «Verdiene mehr, als ich brauche» (2013)
| Siehe Philip Mosimann: «Verdiene mehr, als ich brauche» (2013)
|
Günter Ihmels |
Die Elektronische Wandtafel (1993) (erschienen in Informatik als Schlüssel zur Qualifikation)
| |
Onur Ihsan Arsun |
iCamp - The Educational Web for Higher Education (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing)
| |
James H. Cross II |
Exploring accessibility and visibility relationships in java (2008) (erschienen in ITiCSE 2008) Bringing J2ME industry practice into the classroom (2004) (erschienen in SIGCSE 2004) The ACM java task force (2006) The ACM java task force (2005) (erschienen in SIGCSE 2005) Successfully integrating traditional and object-oriented approaches with Ada 95 (1996) (erschienen in SIGCSE 1996) Computing curricula 2004 (2004) (erschienen in SIGCSE 2004) Handling interpersonal issues for student team projects (1994) (erschienen in SIGCSE 1994)
| - Koli Calling 2018
- Statistical Frequency-Analysis of Misconceptions In Object-Oriented-Programming
|
Wallace H. Wulfeck II |
Performance Assessment (2014)
| Siehe Performance Assessment (2014)
|
Fumiya Iida |
50 Years of Artificial Intelligence (2009)
| Siehe 50 Years of Artificial Intelligence (2009)
|
Edward McFowland III |
Navigating the Jagged Technological Frontier (2023)
| Siehe Navigating the Jagged Technological Frontier (2023)
|
Henry Trae D. Winter III |
Technology developments: How human computer interactions change with technological innovation (2019)
| Siehe Technology developments: How human computer interactions change with technological innovation (2019)
|
John Hagel III |
The Power of Pull (2010)
| Siehe The Power of Pull (2010)
|
Netta Iivari |
Guidelines for Empowering Children to Make and Shape Digital Technology (2020)
| Siehe Guidelines for Empowering Children to Make and Shape Digital Technology (2020)
|
Toru Iiyoshi |
Opening Up Education (2010)
| Siehe Opening Up Education (2010)
|
Raschid Ijioui |
Globalization 2.0 (2009)
| Siehe Globalization 2.0 (2009)
|
Jouni Ikonen |
Teaching programming with flipped classroom method (2015) (erschienen in Koli Calling 2015) Is the world ready or do we need more tools for programming related teamwork? (2015) (erschienen in Koli Calling 2015) Communication patterns in collaborative software engineering courses (2013) (erschienen in Koli Calling 2013) MyPeerReview (2010) (erschienen in Koli Calling 2010)
| |
Sébastien Iksal |
Modeling Tracks for the Model Driven Re-engineering of a TEL System (2007)
| Siehe Modeling Tracks for the Model Driven Re-engineering of a TEL System (2007)
|
Berkin Ilbeyi |
VCache (2010) (erschienen in ITiCSE 2010)
| |
Peter Ilg |
Halber Verbrauch heisst doppelte Reichweite (2021)
| Siehe Halber Verbrauch heisst doppelte Reichweite (2021)
|
Ivaylo Ilinkin |
Opportunities for android projects in a CS1 course (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
| |
Knud Illeris |
Contemporary Theories of Learning (2009)
| Siehe Contemporary Theories of Learning (2009)
|
Zoltán Illés |
Real Time Classroom Systems in Teachers Training (2018)
| Siehe Real Time Classroom Systems in Teachers Training (2018)
|
Saskia Illginnis |
Lehrerhandreichung zur Bremer Explorationsstudie «Calliope mini» (2018)
Calliope Mini (2018)
| |
Ivan Illich |
Deschooling Society (1971)
| Siehe Deschooling Society (1971)
|
Ulrich Illigen |
Mensch - Kommunikation - Internet (1999)
| Siehe Mensch - Kommunikation - Internet (1999)
|
David A. Illingworth |
Socioeconomic Status and Computer Science Achievement (2018) (erschienen in ICER 2018)
| |
Liisa Ilomäki |
The Information and Communication Technology (ICT) Competence of the Young (2009) (erschienen in Handbook of Research on New Media Literacy at the K-12 Level) Design Principles and Practices for the Knowledge-Practices Laboratory (KP-Lab) Project (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing)
| |
Petra Ilyes |
Wikis als soziotechnische Systeme (2012) (erschienen in Wikis in Schule und Hochschule)
| |
yunsuk Im |
Intrusion of software robots into journalism (2017)
| Siehe Intrusion of software robots into journalism (2017)
|
Florian Imbach |
Fahrlässig durchlässig (2013)
| Siehe Fahrlässig durchlässig (2013)
|
Gilles Imbeau |
WordTutor (1990) (erschienen in ICCAL '90)
| |
Franziska Imboden |
Lehrentwicklung by Openness (2021)
| Siehe Lehrentwicklung by Openness (2021)
|
imedias |
Siehe imedias |
Siehe imedias |
Claudia Imfeld |
«Das Internet ist ein Lehrbuch ohne Deckel» (2015)
Das Ende der alten Schule (2015)
| |
Bettina Imgrund |
Bilingualer Sachfachunterricht auf der Primarstufe (2004) (erschienen in Naturwissenschaftsdidaktik und Lehrerinnen- und Lehrerbildung)
| |
Patrick Imhasly |
Zahltag an der Uni (2012)
«Wir brauchen keine Computer in der Schule» (2008)
Die digitale Volkshochschule (2017)
| |
Margarete Imhof |
Das digitale Feedback-Portfolio (2024)
Wie lernen Lehramtsstudierende mit digitalen Whiteboards zu lehren? (2013) (erschienen in Interaktive Whiteboards in Hochschule und Schule)
| |
Nicolas Imhof |
www.klicker.uzh.ch (2014)
| Siehe www.klicker.uzh.ch (2014)
|
Ramona Imhof |
Mit Informatik das Denken schulen (2017)
| Siehe Mit Informatik das Denken schulen (2017)
|
Benedikt von Imhoff |
Deutsche Lehrer lehnen Handyverbot an Schulen ab (2023)
| Siehe Deutsche Lehrer lehnen Handyverbot an Schulen ab (2023)
|
Roland Imhoff |
Verschwörungstheorien im digitalen Raum (2023)
| Siehe Verschwörungstheorien im digitalen Raum (2023)
|
Jolanda Imholz |
Physical activity patterns of primary school children in everyday life (2013)
| Siehe Physical activity patterns of primary school children in everyday life (2013)
|
Flavian Imlig |
| |
Zachary Immel |
Educational Opportunities for Immersive Virtual Reality (2018)
Educational Opportunities for Augmented Reality (2018)
| |
Ulf Immelnkämper |
Industrie 4.0 im Unterricht (2019)
| Siehe Industrie 4.0 im Unterricht (2019)
|
Beat Immenhauser |
Data-Literacy-Charta Schweiz (2024)
| Siehe Data-Literacy-Charta Schweiz (2024)
|
Stefan Immerfall |
Studienzufriedenheit während der COVID-19-Pandemie (2024)
| Siehe Studienzufriedenheit während der COVID-19-Pandemie (2024)
|
Christian Immler |
Der kleine Hacker: Programmieren für Einsteiger (2015)
| Siehe Der kleine Hacker: Programmieren für Einsteiger (2015)
|
Peter Imort |
Grundbildung Medien in pädagogischen Studiengängen (2014)
Zwischen Märchenwesen und Wasserkreislauf (2019) (erschienen in Digitale Medien in der Grundschullehrerbildung)
| |
John Impagliazzo |
Siehe John Impagliazzo |
Siehe John Impagliazzo |
Daniel Imwinkelried |
Nachtzüge wecken falsche Hoffnungen (2021)
| Siehe Nachtzüge wecken falsche Hoffnungen (2021)
|
Shigenori Inagaki |
Knowledge-building activity structures in Japanese elementary science pedagogy (2006) (erschienen in International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 1)
| |
Alev Inan |
Medienbildung - Medienalltag (2008)
| Siehe Medienbildung - Medienalltag (2008)
|
Fethi A. Inan |
Freedom to Learn Program (2005)
| Siehe Freedom to Learn Program (2005)
|
Elke Inckemann |
Binnendifferenzierung - Individualisierung - adaptiver Unterricht (2014) (erschienen in Handbuch Grundschulpädagogik und Grundschuldidaktik)
| |
Gabriela Ineichen |
Kompetenzorientierte Unterrichtsplanung (2017)
| Siehe Kompetenzorientierte Unterrichtsplanung (2017)
|
Gesprächskreis Informatik |
Erfurter Resolution (1999)
| Siehe Erfurter Resolution (1999)
|
Informatik-Didaktik der Universität Klagenfurt |
Siehe Informatik-Didaktik der Universität Klagenfurt |
Siehe Informatik-Didaktik der Universität Klagenfurt |
Informatik-Kommission Gymnasien |
Informatik am Gymnasium (1988)
| Siehe Informatik am Gymnasium (1988)
|
Informatiklehrerinnen und -lehrer in Baden-Württemberg (ILLBW) |
Positionspapier MS 365 (2020)
| Siehe Positionspapier MS 365 (2020)
|
Committee on Information Technology Literacy |
Being Fluent with Information Technology (1999)
| Siehe Being Fluent with Information Technology (1999)
|
Fachausschuss 7.3 Informatische Bildung in Schulen der GI |
Empfehlungen für ein Gesamtkonzept zur informatischen Bildung an allgemein bildenden Schulen (2000)
| Siehe Empfehlungen für ein Gesamtkonzept zur informatischen Bildung an allgemein bildenden Schulen (2000)
|
infoSense |
Siehe infoSense |
Siehe infoSense |
TNS Infratest |
(N)Onliner Atlas 2009 (2009)
| Siehe (N)Onliner Atlas 2009 (2009)
|
Dan Ingalls |
The Lively Kernel (2008) (erschienen in WikiSym 2008) Back to the Future (1997)
Lively Wiki a development environment for creating and sharing active web content (2009) (erschienen in WikiSym 2009) Back to the Future Once More (2001)
| |
Giorgio P. Ingargiola |
A repository that supports teaching and cooperation in the introductory AI course (1994) (erschienen in SIGCSE 1994)
| |
Yanic Inghelbrecht |
Tool support for teaching responsibility-driven design (2009) (erschienen in ITiCSE 2009) Object-oriented design with trace modeler and Trace4J (2009) (erschienen in ITiCSE 2009)
| |
Barbara Inglin |
'Lateinamerika wird uns im Eiltempo überholen' (2011)
Das Klassenzimmer der Zukunft (2011)
| |
Lisa Inglin |
Entfesselte Handschrift (2007)
| Siehe Entfesselte Handschrift (2007)
|
Selina Ingold |
CHANCE MAKERSPACE (2019)
Making und Schule (2024)
| |
Urs Ingold |
Siehe Urs Ingold |
Siehe Urs Ingold |
Bruce Douglas Ingraham |
Ambulating with mega-fauna (2004) (erschienen in Education in Cyberspace)
| |
Elizabeth Ingraham |
Computational Creativity Exercises for Improving Student Learning and Performance (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) Improving Students' Learning and Achievement in CS Classrooms through Computational Creativity Exercises that Integrate Computational and Creative Thi (2017) (erschienen in SIGCSE 2017) Building Computational Creativity in an Online Course for Non-Majors (2019) (erschienen in SIGCSE 2019)
| |
Bärbel Inhelder |
Die natürliche Geometrie des Kindes (1948)
Die Entwicklung des räumlichen Denkens beim Kinde (1948)
Die Entwicklung der physikalischen Mengenbegriffe beim Kinde (1942)
| |
R. Inhetveen |
Informatik als Grundbildung (2006)
| Siehe Informatik als Grundbildung (2006)
|
Daniel Innerarity |
Demokratie des Wissens (2013)
| Siehe Demokratie des Wissens (2013)
|
Harold Innis |
Das Problem des Raumes (1999) (erschienen in Kursbuch Medienkultur)
| |
IFE Institut Forschung und Entwicklung |
Siehe IFE Institut Forschung und Entwicklung |
Siehe IFE Institut Forschung und Entwicklung |
Institut für Bildung in der Informationsgesellschaft gGmbH (IBI) |
Stakeholder-Studie zum Bundestagsbeschluss «Durch Stärkung der Digitalen Bildung Medienkompetenz fördern und digitale Spaltung überwinden» (2016)
| Siehe Stakeholder-Studie zum Bundestagsbeschluss «Durch Stärkung der Digitalen Bildung Medienkompetenz fördern und digitale Spaltung überwinden» (2016)
|
IBM Institut für Bildungsmedien der PH Bern |
Siehe IBM Institut für Bildungsmedien der PH Bern |
Siehe IBM Institut für Bildungsmedien der PH Bern |
MMB Institut für Medien- und Kompetenzforschung |
Überblicksstudie zum Thema Digitalisierung in der Lehrerbildung (2018)
Digitale Schule - wie Lehrer Angebote im Internet nutzen (2008)
| |
IMS Institut für Medien und Schule |
Siehe IMS Institut für Medien und Schule |
Siehe IMS Institut für Medien und Schule |
Institut für Qualitätsentwicklung an Schulen Schleswig Holstein (IQSH) |
Landesweite Umfrage zur IT-Ausstattung und Medienbildung der Schulen in Schleswig-Holstein 2016 (2016)
| Siehe Landesweite Umfrage zur IT-Ausstattung und Medienbildung der Schulen in Schleswig-Holstein 2016 (2016)
|
IWP Institut für Wirtschaftspädagogik |
Siehe IWP Institut für Wirtschaftspädagogik |
Siehe IWP Institut für Wirtschaftspädagogik |
IWM Institut für Wissensmedien Tübingen |
Siehe IWM Institut für Wissensmedien Tübingen |
Siehe IWM Institut für Wissensmedien Tübingen |
IZT Institut für Zukunftsstudien und Technologiebewertung |
Gutachten zum Thema 'Green IT‐Nachhaltigkeit' (2012)
| Siehe Gutachten zum Thema 'Green IT‐Nachhaltigkeit' (2012)
|
Institute for the Future (Iftf) |
Future Work Skills 2020 (2011)
| Siehe Future Work Skills 2020 (2011)
|
Karolinska Institutet |
Beslut om yttrande över förslag till nationell digitaliseringsstrategi för skolväsendet 2023–2027 (2023)
| Siehe Beslut om yttrande över förslag till nationell digitaliseringsstrategi för skolväsendet 2023–2027 (2023)
|
Stanford Institute for Human-Centered Artificial Intelligence |
Artificial Intelligence Index Report 2024
| Siehe Artificial Intelligence Index Report 2024
|
Interdepartementale Arbeitsgruppe künstliche Intelligenz |
Herausforderungen der künstlichen Intelligenz (2019)
| Siehe Herausforderungen der künstlichen Intelligenz (2019)
|
ISTE Interantional Society for Technology in Education |
National Educational Technology Standards for Teachers (2008)
| Siehe National Educational Technology Standards for Teachers (2008)
|
IDA IG Interdepartementaler Ausschuss Informationsgesellschaft |
Bericht des Interdepartementalen Ausschusses Informationsgesellschaft (IDA IG) für die Jahre 2006 - 2008 zur Umsetzung der Strategie des Bundesrates für eine Informationsgesellschaft in der Schweiz (2008)
| Siehe Bericht des Interdepartementalen Ausschusses Informationsgesellschaft (IDA IG) für die Jahre 2006 - 2008 zur Umsetzung der Strategie des Bundesrates für eine Informationsgesellschaft in der Schweiz (2008)
|
ILZ Interkantonale Lehrmittelzentrale |
Siehe ILZ Interkantonale Lehrmittelzentrale |
Siehe ILZ Interkantonale Lehrmittelzentrale |
ITU International Telecommunication Union |
Measuring the Information Society 2012 (2012)
Measuring the Information Society (2009)
| |
Enquete-Kommission 'Internet und Gesellschaft' |
Zweiter Zwischenbericht der Enquete-Kommission 'Internet und digitale Gesellschaft' (2011)
| Siehe Zweiter Zwischenbericht der Enquete-Kommission 'Internet und digitale Gesellschaft' (2011)
|
Christina Inthoff |
Von der Idee Erwartungshorizonte auf den Kopf zu stellen (2015) (erschienen in What's next?)
| |
Friederike Invernizzi |
«Eigentlich sind wir immer auf dem Weg zum Flugzeug…» (2024)
| Siehe «Eigentlich sind wir immer auf dem Weg zum Flugzeug…» (2024)
|
John P. A. Ioannidis |
Why Most Published Research Findings Are False (2005)
«Es gibt viele nichtssagende Studien» (2019)
| |
Yannis Ioannidis |
The 5th Paradigm: AI-Driven Scientific Discovery (2024)
| Siehe The 5th Paradigm: AI-Driven Scientific Discovery (2024)
|
Andri Ioannidou |
Scalable game design and the development of a checklist for getting computational thinking into public schools (2010)
Computational Thinking Patterns (2011)
| |
Ioannis Ioannou |
Teaching computer science in secondary education (2013) (erschienen in Proceedings of the 8th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE '13, Aarhus, Denmark, November 11-13, 2013) Examining the effects of an instructional intervention on destabilizing learners' misconceptions about the central processing unit (2014) (erschienen in WiPSCE 2014)
| |
Lavinia Ionica |
Entwicklung des „KI-Campus – Die Lernplattform für Künstliche Intelligenz“ (2020)
| Siehe Entwicklung des „KI-Campus – Die Lernplattform für Künstliche Intelligenz“ (2020)
|
Angelo Di Iorio |
Constrained Wiki: An Oxymoron? (2006)
| Siehe Constrained Wiki: An Oxymoron? (2006)
|
Hans Iost |
Traditional and Emerging IT Applications for Learning (2009)
| Siehe Traditional and Emerging IT Applications for Learning (2009)
|
Alexandru Iosup |
An experience report on using gamification in technical higher education (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
| |
5c/6c iPhone-Klasse |
iPhone-Tipps für die Schule und danach (2011)
| Siehe iPhone-Tipps für die Schule und danach (2011)
|
Sheikh Iqbal Ahamed |
Computational thinking for the sciences (2010) (erschienen in SIGCSE 2010)
| |
Danesh Irani |
Cosmos (2009) (erschienen in WikiSym 2009)
| |
Yunghans Irawan |
Applying Case-Based Learning for a Postgraduate Software Architecture Course (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
| |
Thomas Irgang |
Kollaboratives Planen und Lernen mit der web-basierten Lernplattform Metafora (2013) (erschienen in DeLFI 2013)
| |
Christian Irgl |
Weiterentwicklung der Qualifikation von Primarlehrpersonen (2021)
| Siehe Weiterentwicklung der Qualifikation von Primarlehrpersonen (2021)
|
Thomas Irion |
Siehe Thomas Irion |
Siehe Thomas Irion |
India Irish |
Food for Thought (2019) (erschienen in SIGCSE 2019)
| |
Peggy M. Irish |
Supporting Collaboration in Hypermedia (1989)
| Siehe Supporting Collaboration in Hypermedia (1989)
|
Gabriele Irle |
Kompetenzen des pädagogischen Personals in der digitalen Welt (2023)
Lehrerausbildende als Akteure für die Digitalisierung in der Lehrerbildung (2020)
| |
Katja Irle |
Facebook auf dem Stundenplan (2013)
| Siehe Facebook auf dem Stundenplan (2013)
|
Bernd Irlenbusch |
The Competitive Advantage of Sanctioning Institutions
| Siehe The Competitive Advantage of Sanctioning Institutions
|
Juliette Irmer |
Der digitale Sehstress (2018)
| Siehe Der digitale Sehstress (2018)
|
Alastair Irons |
Relating research and teaching (2009) (erschienen in ITiCSE 2009)
| |
David Torres Irribarra |
Perspectives on Methodological Issues (2011) (erschienen in Assessment and Teaching of 21st Century Skills)
| |
Andrew Irvine |
Critical Thinking, Logic, and the Fallacies (2003)
| Siehe Critical Thinking, Logic, and the Fallacies (2003)
|
Ann Irvine |
How PhD students at research universities can prepare for a career at a liberal arts college (abstract only) (2013) (erschienen in SIGCSE 2013)
| |
Kip Irvine |
Including HCI and user experience (UX) methodologies in computing curriculum (abstract only) (2013) (erschienen in SIGCSE 2013)
| |
Keith Irwin |
Open Extensible System for Dynamic Problem Creation for Computer Science (Abstract Only) (2017) (erschienen in SIGCSE 2017) OneUp (2019) (erschienen in SIGCSE 2019) A Module-based Approach to Teaching Big data and Cloud Computing Topics at CS Undergraduate Level (2019) (erschienen in SIGCSE 2019) Student Motivation and Engagement in STEM Courses (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
| |
Warwick Irwin |
Supporting collaborative learning and problem-solving in a constraint-based CSCL environment for UML class diagrams (2007) (erschienen in International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 2)
| |
William Irwin |
The Matrix and Philosophy
| Siehe The Matrix and Philosophy
|
Peter Isaacson |
Automated grading assistance for student programs (1994) (erschienen in SIGCSE 1994)
| |
Walter Isaacson |
The Innovator (2014)
Steve Jobs (2011)
Elon Musk (2023)
The Code Breaker (2021)
| |
M. Isabel García Clemente |
Teaching computer architecture with a new superscalar processor emulator (1999) (erschienen in ITiCSE 1999) CacheSim (1999) (erschienen in ITiCSE 1999)
| |
Pedro Isaías |
Mobile Learning 2010 (2010)
mobile learning 2015 (2015)
Multiple Perspectives on Problem Solving and Learning in the Digital Age (2010)
Mobile Learning 2014 (2014)
mobile learning 2012 (2012)
| |
Milena Isailov |
Mediengestützte Patientenfälle in der parodontologischen Ausbildung am Universitätsklinikum Freiburg (2014) (erschienen in DeLFI 2014 Workshops)
| |
Malte Isberner |
Grundlagen der höheren Informatik (2014)
Generierung interaktiver Selbsttestaufgaben im Bereich der formalen Grundlagen der Informatik aus XML-Spezifikationen (2005) (erschienen in DeLFI 2005)
| |
Nathalie Iseli-Chan |
Access Moodle Using Mobile Phones (2016)
| Siehe Access Moodle Using Mobile Phones (2016)
|
David Iselin |
Arbeiten Sie als ... (2013)
| Siehe Arbeiten Sie als ... (2013)
|
Andreas Iselt |
Experiences with Evaluation of SDL-Based Protocol Engineering in Education (2000) (erschienen in Computer Science Education 3/2000)
| |
Thomas Iser |
Interaktive Whiteboards im Unterricht (2010)
Digitale Fenster öffnen (2009)
| |
Neny Isharyanti |
Interactional Modifications in Internet Chatting (2009) (erschienen in Handbook of Research on E-Learning Methodologies for Language Acquisition)
| |
Yoshihide Ishiguro |
Anchoring Discussions in Lecture (1999)
| Siehe Anchoring Discussions in Lecture (1999)
|
Hiroshi Ishii |
Ambient Displays (1998)
| Siehe Ambient Displays (1998)
|
Sara Ishikawa |
A Pattern Language (1977)
| Siehe A Pattern Language (1977)
|
Ryosuke Ishizue |
PVC (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) An interactive Web Application Visualizing Memory Space for Novice C Programmers (Abstract Only) (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
| |
Hiroki Ishizuka |
Development of Automatic Language Classroom Analysis System (2018)
| Siehe Development of Automatic Language Classroom Analysis System (2018)
|
Magued Iskander |
Innovations in E-learning, Instruction Technology, Assessment and Engineering Education (2007)
| Siehe Innovations in E-learning, Instruction Technology, Assessment and Engineering Education (2007)
|
Stefan Iske |
Siehe Stefan Iske |
Siehe Stefan Iske |
Andreas Isking |
KI-basierte Analyse von E-Portfolios (2024)
| Siehe KI-basierte Analyse von E-Portfolios (2024)
|
Luba V. Iskold |
Research-Based Listening Tasks for Video Comprehension (2008) (erschienen in Handbook of Research on Computer-Enhanced Language Acquisition and Learning)
| |
Dieter Isler |
Lese- und Medienkompetenzen (2010)
| Siehe Lese- und Medienkompetenzen (2010)
|
Dominik Isler |
Deine Realität ist nicht die meine! (2006)
Förderung überfachlicher Kompetenzen im Fachunterricht (2006)
| |
Rachell D. Isles |
Too few women! Too few minorities! What can we do? (abstract) (1994) (erschienen in SIGCSE 1994)
| |
Essi Isohanni |
Behind the curtain (2010)
Do we know how difficult the rainfall problem is? (2015)
On the role of gamification and localization in an open online learning environment (2015) (erschienen in Koli Calling 2015)
| |
Ville Isomöttönen |
ComTest (2010) (erschienen in ITiCSE 2010) Revisiting rainfall to explore exam questions and performance on CS1 (2015)
K-12 game programming course concept using textual programming (2011) (erschienen in SIGCSE 2011) What Does It Take to Do Computer Programming? (2015) Five years of game programming outreach (2014) (erschienen in SIGCSE 2014) Test-driven development in education (2008) (erschienen in ITiCSE 2008)
| |
Seiji Isotani |
Integrating Project Based Learning and Project Management for Software Engineering Teaching (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Maya Israel |
Bringing Grades K-5 to the Mainstream of Computer Science Education (2015)
Scaffolding Block Coding Through Multiple Entry Points (2023)
Countering pedagogy for the "privileged" in CS for all (2020) (erschienen in WiPSCE '20) Bridging the Research to Practice Gap with Project TACTICal Briefs (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) Interacting and learning together (2012)
Teacher in Residence (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) Describing Elementary Students' Interactions in K-5 Puzzle-based Computer Science Environments using the Collaborative Computing Observation Instrumen (2017) (erschienen in ICER 2017)
| |
Shel Israel |
Age of Context (2013)
| Siehe Age of Context (2013)
|
Stephan Israel |
Die EU gibt der Schweiz zwei Jahre Zeit (2018)
Soziale Netzwerke an die kurze Leine (2020)
| |
Maya Israni |
Spatial Skills Training in Introductory Computing (2015)
| Siehe Spatial Skills Training in Introductory Computing (2015)
|
Raja R. A. Issa |
Changes in Attitude/Anxiety of Educators Towards Computers (1990) (erschienen in Computer Science Education 4/1990)
| |
Biju Issac |
Mobile Technologies and its Impact (2008)
| Siehe Mobile Technologies and its Impact (2008)
|
Ludwig J. Issing |
Siehe Ludwig J. Issing |
Siehe Ludwig J. Issing |
Kim Issroff |
Comparing Human-Human and Robot-Robot Interactions (1999) (erschienen in Collaborative Learning)
| |
David Istance |
Teachers as Designers of Learning Environments (2018)
The Nature of Learning (2010)
| |
Zoltán Istenes |
Formal Methods in Computer Science Education (2008)
| Siehe Formal Methods in Computer Science Education (2008)
|
Amy Isvik |
From 'Use' to 'Choose' (2019)
Use, Modify, Create (2019) (erschienen in ITiCSE 2019) Infusing Computing (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
| |
Glena Iten |
Evaluation KITS Next Generation, Etappe 2 (2023)
Impact of Visual Simulations in Statistics (2015)
Unterstützung des selbstregulierten Lernens (2021)
| |
Nina Iten |
Siehe Nina Iten |
Siehe Nina Iten |
Jonne Itkonen |
ComTest (2010) (erschienen in ITiCSE 2010)
| |
Joi Ito |
| |
Kazunari Ito |
Collective intelligence approach for formulating a BOK of social informatics, an interdisciplinary field of study (2009) (erschienen in WikiSym 2009) A Wiki-based collective intelligence approach to formulate a body of knowledge (BOK) for a new discipline (2010) (erschienen in WikiSym 2010)
| |
Mizuko Ito |
Siehe Mizuko Ito |
Siehe Mizuko Ito |
Reiko Itoh |
Use of Handwriting Input in Writing Instruction for Japanese Language (2006)
| Siehe Use of Handwriting Input in Writing Instruction for Japanese Language (2006)
|
Jared Van Ittersum |
Podcasting Lectures (2006) (erschienen in Educause Quarterly 3/2006)
| |
Richard Iuli |
Impact Concept Mapping Has On Pre-service Teachers Understanding of Science Content Knowledge And Development Of Their Science Pedagogy (2008)
| Siehe Impact Concept Mapping Has On Pre-service Teachers Understanding of Science Content Knowledge And Development Of Their Science Pedagogy (2008)
|
Virginia L. Iuorno |
Prediction of modulators of pyruvate kinase in smiles text using aprori methods (2007) (erschienen in ITiCSE 2007)
| |
Kiril Ivanov Simov |
Improving the Search for Learning Objects with Keywords and Ontologies (2007) (erschienen in Creating New Learning Experiences on a Global Scale) Language Technology for eLearning (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing)
| |
Malinka Ivanova |
Multichannel Self-Organized Learning and Research in Web 2.0 Environment (2008) (erschienen in Technology Support for Self-Organized Learners)
| |
Ashley Iveland |
Fourth Grade Students Reading Block-Based Programs (2015)
Assessing Children's Understanding of the Work of Computer Scientists (2017) (erschienen in SIGCSE 2017) Getting Started in Teaching and Researching Computer Science in the Elementary Classroom (2015)
| |
Julianne Iversen |
Teaching Electronics and Programming in Norwegian Schools Using the air (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
| |
Kathleen M. Iverson |
E-Learning Games (2004)
| Siehe E-Learning Games (2004)
|
Tim Ivison |
Beyond the institution (2015) (erschienen in What's next?)
| |
Melody Y. Ivory |
Panel on the development, maintenance, and use of course web sites (2003) (erschienen in SIGCSE 2003)
| |
Yusuke Iwasawa |
Large Language Models are Zero-Shot Reasoners (2022)
| Siehe Large Language Models are Zero-Shot Reasoners (2022)
|
Graham Ixer |
There's No Such Thing As Reflection (1999)
| Siehe There's No Such Thing As Reflection (1999)
|
Bala Iyer |
Wiki trust metrics based on phrasal analysis (2008)
| Siehe Wiki trust metrics based on phrasal analysis (2008)
|
Jotsna Iyer |
KI für Lehrkräfte (2024)
| Siehe KI für Lehrkräfte (2024)
|
Sridhar Iyer |
How do Graduating Students Evaluate Software Design Diagrams? (2020) (erschienen in ICER 2020) Demystifying networking (2013) (erschienen in SIGCSE 2013) Effect of think-pair-share in a large CS1 class (2013)
| |
Katherine Izhikevich |
Exploring Group Dynamics in a Group-Structured Computing Undergraduate Research Experience (2022)
| Siehe Exploring Group Dynamics in a Group-Structured Computing Undergraduate Research Experience (2022)
|
Cruz Izu |
Novice Programmers' Reasoning about Reversing Conditional Statements (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) High-school students' mastery of basic flow-control constructs through the lens of reversibility (2020)
An Exploration of Novice Programmers' Comprehension of Conditionals in Imperative and Functional Programming (2019) (erschienen in ITiCSE 2019) Designing Active Mediated Learning Tasks (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) Program Comprehension (2019) (erschienen in ITiCSE 2019) A Study of Code Design Skills in Novice Programmers using the SOLO taxonomy (2016) (erschienen in ICER 2016)
| |
Bradley J. Barnes |
Improving Student Sentiment of Active Learning in CS (2020) (erschienen in ICER 2020)
| |
Franz J. Hauck |
Neue Einblicke in den Berufswahlprozess von Informatiklehrkräften (2023) (erschienen in Informatikunterricht zwischen Aktualität und Zeitlosigkeit)
| |
Amy J. Ko |
ICER 2020 (2020)
Large language models will change programming... a little (2023)
Large language models will change programming... a lot (2023)
| |
Julian J. McAuley |
A Longitudinal Evaluation of a Best Practices CS1 (2020)
| |
Matthias Jaap |
Lern-Apps für das iPad (2013)
| |