Beats Biblionetz - Texte

/ en / Traditional / help

Interacting and learning together

Factors influencing preservice teachers’ perceptions of academic wiki use
Maya Israel, Andrew Moshirnia
Erstpublikation in: Journal of Technology and Teacher Education, Volume 20, Issue 2, April 2012
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Academic wikis hold promise in supporting preservice teachers’ collaborative interactions in online contexts. Nonetheless, little is written in either technology or teacher education literature about facilitating wiki use and instruction within teacher education. This study investigated the use of an academic wiki within a technology teacher preparation course and focused on preservice teachers’ (a) overall perceptions of academic wikis using the Perceptions of Academic Wikis Survey (adapted from Majchrzak, Wagner, & Yates, 2006), (b) types of contributions to academic wikis, and (c) personal attributes that may affect wiki contributions or attitudes towards wikis using the Rotter Locus of Control Scale (Rotter, 1966). Results showed that although the preservice teachers believed that the wikis were useful in organizing and presenting information, their interactions within the wiki were somewhat immature and included little constructive feedback or editing others’ work. Future research should focus on facilitating preservice teachers’ collaborations within wiki environments including modeling appropriate means of providing feedback and netiquette ground rules.
Von Maya Israel, Andrew Moshirnia im Text Interacting and learning together (2012)

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Axel Bruns, Karen Carroll, Joseph T. Chao, Peggy A. Ertmer, Yoram Eshet-Alkalai, Mark Guzdial, Lissa Holloway-Attaway, Sal Humphreys, Kevin R. Parker, Silvan Reinhold, Jochen Rick, Brandy Walker

Begriffe
KB IB clear
Feedback (Rückmeldung)Feedback, Hochschulehigher education institution, LehrerInnen-Bildungteacher training, Lernenlearning, NetiquetteNetiquette, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2002 local secure Computer Support for Collaborative Learning (Gerry Stahl) 5, 5, 8, 9, 1, 1, 10, 21, 8, 4, 10, 8445481494
2004Journal of Educational Multimedia and Hypermedia (JEMH)1, 1, 4, 1, 1, 2, 2, 1, 3, 1, 4, 2262531
2005  WikiSym 200511, 4, 11, 13, 5, 5, 8, 11, 12, 12, 16, 176962171749
2006WikiSym 20069, 6, 10, 21, 6, 5, 6, 8, 8, 16, 14, 1048122101734
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2002 local secure Collaborative Learning at Low Cost (Jochen Rick, Mark Guzdial, Karen Carroll, Lissa Holloway-Attaway, Brandy Walker) 6, 5, 2, 2, 9, 2, 1, 3, 4, 2, 3, 111141832
2004Digital Literacy (Yoram Eshet-Alkalai) 4, 3, 4, 2, 5, 1, 1, 2, 1, 1, 3, 1211392
2005 local secure web Teacher pedagogical beliefs (Peggy A. Ertmer) 6, 5, 3, 2, 10, 2, 1, 7, 10, 5, 2, 11961291
2005 local secure web Wikis in Teaching and Assessment (Axel Bruns, Sal Humphreys) 1, 6, 4, 4, 7, 2, 7, 12, 12, 5, 7, 63096850
2006 local secure web WikiTrails (Silvan Reinhold) 5, 3, 1, 7, 2, 1, 3, 2, 7, 9, 7, 69136678
2007 local secure web Wiki as a Teaching Tool (Kevin R. Parker, Joseph T. Chao) 5, 5, 1, 6, 6, 6, 9, 8, 12, 6, 6, 11162611695

iconDieser Text  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Universität

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Aufgrund der Grösse ist diese Grafik nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser (vermutlich IE) aber nicht unterstützt.
Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Interacting and learning together: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 186 kByte; WWW: Link OK 2020-02-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.