Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Academic wikis hold promise in supporting preservice teachers’ collaborative interactions in online contexts. Nonetheless, little is written in either technology or teacher education literature about facilitating wiki use and instruction within teacher education. This study investigated the use of an academic wiki within a technology teacher preparation course and focused on preservice teachers’ (a) overall perceptions of academic wikis using the Perceptions of Academic Wikis Survey (adapted from Majchrzak, Wagner, & Yates, 2006), (b) types of contributions to academic wikis, and (c) personal attributes that may affect wiki contributions or attitudes towards wikis using the Rotter Locus of Control Scale (Rotter, 1966). Results showed that although the preservice teachers believed that the wikis were useful in organizing and presenting information, their interactions within the wiki were somewhat immature and included little constructive feedback or editing others’ work. Future research should focus on facilitating preservice teachers’ collaborations within wiki environments including modeling appropriate means of providing feedback and netiquette ground rules.
Von Maya Israel, Andrew Moshirnia im Text Interacting and learning together (2012) Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Axel Bruns , Karen Carroll , Joseph T. Chao , Peggy A. Ertmer , Yoram Eshet-Alkalai , Mark Guzdial , Lissa Holloway-Attaway , Sal Humphreys , Kevin R. Parker , Silvan Reinhold , Jochen Rick , Brandy Walker | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Feedback (Rückmeldung)Feedback , Hochschulehigher education institution , LehrerInnen-Bildungteacher training , Lernenlearning , NetiquetteNetiquette , Wikiwiki , Wiki in educationWiki in education | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | LehrerIn, Universität |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zeitleiste
Volltext dieses Dokuments
Interacting and learning together: Artikel als Volltext (: , 186 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.