Digital Literacy
A Conceptual Framework for Survival Skills in the Digital Era
Yoram Eshet-Alkalai
Zu finden in: Journal of Educational Multimedia and Hypermedia (JEMH) (Seite 93 bis 106), 2004
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Zusammenfassungen
Digital literacy involves more than the mere ability to use software or operate a digital device; it includes a large variety of complex cognitive, motor, sociological, and emotional skills, which users need in order to function effectively in digital environments. The tasks required in this context include, for example, “reading” instructions from graphical displays in user interfaces; using digital reproduction to create new, meaningful materials from existing ones; constructing knowledge from a nonlinear, hypertextual navigation; evaluating the quality and validity of information; and have a mature and realistic understanding of the “rules” that prevail in the cyberspace. This newly emerging concept of digital literacy may be used as a measure of the quality of learners’ work in digital environments, and provide scholars and developers with a more effective means of communication in designing better user-oriented environments. This article proposes a holistic, refined conceptual framework for digital literacy, which includes photo-visual literacy; reproduction literacy; branching literacy; information literacy; and socio-emotional literacy.
Von Yoram Eshet-Alkalai in der Zeitschrift Journal of Educational Multimedia and Hypermedia (JEMH) (2004) im Text Digital Literacy Dieser Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Zitationsgraph
2 Erwähnungen
- Digital Competence in Practice - An Analysis of Frameworks (Anusca Ferrari) (2012)
- Interacting and learning together - Factors influencing preservice teachers’ perceptions of academic wiki use (Maya Israel, Andrew Moshirnia) (2012)
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Beat und dieser Zeitschriftenartikel
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Zeitschriftenartikel ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.