Behind the curtainstudents' use of VIP after class
Essi Isohanni, Maria Knobelsdorf
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2010 (Seite 87 bis 96), 2010
|
|
Zusammenfassungen
Previous visualization research has focused mainly on specific tools. This paper presents an alternative approach that focuses on the students and what use they typically make of the tool. Taking students who voluntarily and regularly use the program visualization tool Visual InterPreter (VIP) for their programming assignments, we conducted a qualitative empirical study to observe how these students go about solving assignments with VIP. In the data analysis, we reconstructed students' usage activities with VIP and their successful as well as inconclusive use of strategies, which we then conceptualized to students' working patterns.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Zitationsgraph
2 Erwähnungen
- Visual Program Simulation in Introductory Programming Education (Juha Sorva) (2012)
- ICER 2019 - Proceedings of the 2019 ACM Conference on International Computing Education Research, ICER 2019, Toronto, ON, Canada, August 12-14, 2019 (Robert McCartney, Andrew Petersen, Anthony V. Robins, Adon Moskal) (2019)
- Computing Education Theories - What Are They and How Are They Used? (Lauri Malmi, Judy Sheard, Päivi Kinnunen, Simon, Jane Sinclair) (2019)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Behind the curtain: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 454 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-05-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.