Technological Pedagogical Content Knowledge as a Framework for Integrating Educational Technology in the Teaching of Computer ScienceIoannis Ioannou, Charoula Angeli
|
![]() |
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The chapter adopts the framework of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPCK) in order to redesign the teaching of three computer science lessons about (a) three basic computer science concepts, namely, data, processing, and information, (b) the representation of data in computer language, and (c) the differences between main and secondary memory. The chapter uses the systematic guidelines of technology mapping to transform the teaching content with the use of educational technologies and in particular spreadsheets. While the framework of TPCK and the guidelines of technology mapping proved to be adequate methodological frameworks for the teaching of computer science, it is pointed out that the focus herein has been on the cognitive domain of learning, and that the frameworks have to be also tried out within the context of other subject-matter areas where the emphasis is also on the affective domain of learning.
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Charoula Angeli , Ioannis Ioannou , L. Shulman | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | Informatikcomputer science , Technological pedagogical content knowledge (TPCK)Technological pedagogical content knowledge | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... 
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | Technological Pedagogical Content Knowledge as a Framework for Integrating Educational Technology in the Teaching of Computer Science: Artikel als Volltext @ Springer ( : , 628 kByte; : ) |
Anderswo suchen 
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.






, 628 kByte;
)
Biblionetz-History